شناسه خبر:77379
1402/9/30 12:45:26

«حزام محمد الاسد» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن درباره تهدیدهای آمریکا علیه یمن در پی عملیات‌ این کشور علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اگر آمریکا بخواهد حماقت جدیدی انجام دهد، ارتش ما آماده مقابله با آن خواهد بود و گزینه‌های غافلگیر کننده‌ای برای آن دارد.

حزام محمد الاسد روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین‌الملل ایرنا اظهار داشت: ما از موضع اخیر آمریکا و اعلام تشکیل ائتلاف دریایی برای حفاظت از کشتی‌های رژیم اسرائیل که عازم بنادر این رژیم هستند تعجب نکردیم؛ چرا که از همان ابتدا گرداننده اصلی صحنه تجاوز به ملت غزه بودند و برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای یمنی به منظور جلوگیری از رسیدن آن‌ها به دشمن اسرائیلی تلاش کرده و همچنان تلاش می‌کنند.

 

وی گفت: نقش حمایتی آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی بر کسی پوشیده نیست و واشنگتن از همان لحظه اول آغاز عملیات «طوفان الاقصی» اقدام به پشتیبانی و حمایت از رژیم اشغالگر در سطوح مختلف و بویژه سطح نظامی کرد و برای کشتار زنان و کودکان به آن سلاح داد. آمریکایی‌ها پا را از این حد فراتر گذاشته و درحال رهبری نبرد زمینی در نوار غزه و تبلیغ روایت دشمن هستند و حتی در شورای امنیت از وتو علیه تصمیم توقف تجاوزات به ملت فلسطین در غزه استفاده کردند.

 

حزام الاسد افزود: درباره موضع یمن نیز باید بگوییم که تصمیم «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله برای حمایت تمام قد از برادران خود در غزه، موضعی اصولی و مبتنی بر ارزش‌های دینی، انسانی و اخلاقی ما بود و این تصمیم در پاسخ به درخواست کمک اهالی غزه و خواسته ملت عزیز یمن اتخاذ شد.

 

این مقام یمنی ادامه داد: رهبری ما معادله عادلانه‌ای را وضع کرد و و آن معادله این است که توقف عملیات نیروی دریایی ما علیه کشتی‌های اسرائیلی که به سمت بنادر دشمن حرکت می‌کنند، مشروط به توقف تجاوز و رفع محاصره مردم ما در غزه است، اما این معادله به مزاق آمریکا که در کشتار و محاصره برادران ما در نوار غزه دست دارد، خوش نیامد و به همین دلیل به اسرائیلی‌ها قول داد که از آنها در دریای سرخ و سواحل یمن حفاظت کند. از این رو واشنگتن به هر طریقی؛ چه مسیر سیاسی، چه از طریق اغوا و ارعاب و چه نظامی سعی کرد ما را از حمایت از اهالی غزه منحرف کند و جدیدترین اقدام آن، تشکیل این ائتلاف آمریکایی بود که یکی از حلقه‌های شیطانی در منطقه به شمار می‌رود.

 

ائتلاف آمریکایی اساس و مرجعی ندارد

 

وی همچنین تاکید کرد: ائتلاف آمریکا نارس متولد شد و واقعیت و ضرورت آن را تحمیل نکرد و تشکیل آن هیچ اساس و مرجعی ندارد، تنها هدف آن حفاظت از کشتی‌های رژیم اسرائیل است و این درحالی است که بیش از دو میلیون نفر در غزه در زیر بمباران و محاصره با مرگ، دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

حزام الاسد اضافه کرد: نیروهای دریایی ما، به یاری خداوند، به ردیابی و تعقیب کشتی‌های دشمن یا کشتی‌هایی که به سمت بنادر آن در حرکت هستند، ادامه می‌دهند و این کار را تا زمانی که تجاوزات مورد حمایت آمریکا از کشتار مردم ما در غزه پایان نیابد، محاصره غزه لغو نشود و اجازه ورود مواد غذایی، دارویی و تدارکاتی به این باریکه داده نشود، ادامه خواهد یافت و حتی اگر تمام قدرت‌های جهان در مقابل ما صف‌آرایی کنند، هیچ کس نخواهد توانست مانع حمایت ما از برادران مظلوممان درغزه شود.

 

وی تصریح کرد: در خصوص حرکت ناوبری در گذرگاه‌های دریای سرخ و تنگه باب المندب نیز باید بگوییم که تردد به طور عادی و طبیعی انجام می‌شود و عملیات ما فقط کشتی‌های رژیم اسرائیل یا عازم بنادر این رژیم را هدف قرار می‌دهد و فشارهای آمریکا بر شرکت‌های کشتیرانی بین‌المللی برای تغییر مسیر خود به سمت دماغه «امید نیک» به این جهت است تا افکار جهانی را ملتهب کنند و صحنه‌ای را به نمایش بگذارند که گویی عملیات یمن تردد و خطوط کشتیرانی را به طور کلی هدف قرار داده است.

 

این مقم یمنی افزود: آمریکا همچنین با این اقدام درصدد باج خواهی از مصر و کشورهای حاشیه دریای سرخ است. واشنگتن به جای اینکه دستور توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به ساکنان غزه را صادر کند و اجازه ورود غذا و دارو به نوار غزه را بدهد، اقدام به نظامی کردن دریای سرخ با اعزام نیروها و تجهیزات نظامی کرد و به دنبال تشدید تنشی غیرقابل توجیه است که ممکن است از کنترل خارج شود. در صورت بدتر شدن وضعیت نظامی و یا تشدید تنش و شکل گیری یک درگیری منطقه‌ای، واشنگتن بیشترین تبعات و عواقب را متحمل خواهد شد.

 

پروپاگاندای دروغین آمریکا دیگر فرسوده شده است

 

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: آمریکا می‌داند که یمن بیست و یکم سپتامبر ۲۰۱۴ (انقلاب یمن) با آن یمنی که سفیر واشنگتن در صنعا حاکم واقعی محسوب می‌شد، متفاوت است؛ چراکه امروز به لطف خداوند متعال ما رهبری، حاکمیت، ارتش ملی و فن‌آوری‌های نظامی پیشرفته در اختیار داریم و در پس همه اینها، ملتی بزرگ هستند که حاضر به پذیرش ظلم و تسلیم شدن نیستند. در طول ۹ سال تجاوز و جنگ در یمن، آمریکا تمام گزینه‌های نظامی خود را برای به زانو درآوردن ملت ما استفاده کرد و امروز اگر بخواهد مرتکب حماقت جدیدی شود، ارتش و مردم ما به یاری خداوند آماده مقابله با آن خواهند بود و رهبری و نیروهای مسلح ما گزینه‌هایی دارند که در سطوح و مسیرهای مختلف برای دشمن غافلگیر کننده و مضر است.

 

حزام الاسد ادامه داد: استکبار آمریکا، رهبری حکیم و شجاع ما را فریب نخواهد داد. پروپاگاندای دروغین واشنگتن در ویتنام، کره، لبنان، افغانستان، سومالی، عراق و یمن و روش‌های جنگ نیابتی که توسط دولت‌های آمریکا در دهه‌های گذشته دنبال شده، دیگر فرسوده شده‌اند.

 

این مقام یمنی خاطرنشان کرد: واشنگتن باید به عزت و انسانیت ملت فلسطین و همچنین حقوق مشروع آنها برای مقاومت و مبارزه در چارچوب بیرون راندن رژیم اشغالگر از سرزمین خود احترام بگذارد و باید بداند که توطئه‌هایش در منطقه برملا شده و تجاوزگری‌هایش آن را به سمت فروپاشی، شکست و نابودی بیشتر سوق می‌دهد. نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود را به غزه متوقف نکرده باشد، حملات به کشتی‌های این رژیم را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 77379