شناسه خبر:77404
1402/10/2 11:42:29
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان ایلام:

14 مجتمع خدماتی و رفاهی در مسیرهای ارتباطی ایلام فعال هستند

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: 14 مجتمع خدماتی و رفاهی در مسیرهای ارتباطی ایلام فعال هستند.

سید زاهدین چشمه‌خاور افزود: در استان تقریباً 14 مجتمع خدماتی رفاهی فعال است که کفایت استان را نمی‌کنند، واقعیت این است که مجتمع‌های استان باید افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: به اندازه کافی شرکت باربری در استان وجود دارد، اخیراً نیز سازمان راهداری طرحی را به تصویب رساند که هر مالک وسیله نقلیه خود شخصاً تشخیص یک شرکت دهد و بارنامه الکترونیکی را خود از طریق گوشی موبایل خود صادر کند که وقت این عزیزان در مسیر هدر نرود.

وی عنوان کرد: پیمانکاران بازوان اجرایی هر دستگاه اجرایی هستند، در استان ایلام خوشبختانه پیمانکاران بومی و قوی وجود دارند که توانستند سطح راه‌های استان را مقدار زیادی ارتقا دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام عنوان کرد: در فصل زمستان در استان ایلام 32 اکیپ نگهداری راهداری زمستانی در 16 راهدارخانه ثابت و مرکز اداره ساماندهی شده است.

چشمه‌خاور تصریح کرد: 242 دستگاه و 270 نفر نیرو هم‌اکنون به‌صورت شیفتی در راهدارخانه‌ها مستقر هستند.

وی ادامه داد: به محض اینکه هوا نامساعد شود، همه این عوامل بدون اینکه شیفتی باشند در مکان‌های خود مستقر می‌شوند.

وی ادامه داد: سال جاری دو هزار تن شن و نمک تهیه و در راهدارخانه‌های استان دپو شدند، بحث نمک‌پاشی این نیست که به‌عنوان مثال برف سنگینی ببارد و آن وقت نمک‌پاشی شود، به محض اینکه تشخیص دهیم که جاده یخ می‌زند نمک پاشی جاده حتی در آن زمان هم انجام می‌دهیم.

وی عنوان کرد: راهداری زمستانی تجهیزات پیشرفته‌ای نیاز دارد قبلاً به صورت دستی شن و نمک را در جاده‌ها می‌پاشیدند، اما در حال حاضر دو دستگاه نمک پاش مکانیزه به مجموعه راهداری اضافه شده است.

وی افزود: ما برای کل محورها استان که برف‌گیر هستند برنامه داریم، ماشین‌آلات اجاره‌ای هم در اختیار داریم ولی اولویت معمولاً با راه‌های اصلی است و بعد از اینکه کار راه‌های اصلی تمام شد ماشین‌آلات به سمت راه‌های روستایی گسیل خواهیم داد.

 

شناسه خبر 77404