شناسه خبر:77407
1402/10/2 11:45:03

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه موقت همدان: جوامع بشری در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده است

امام جمعه موقت همدان با اشاره به جنایات صورت گرفته در غزه گفت: جوامع بشری در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی سکوت اختیار کرده زیرا تحت سلطه استکبار است.

حجت الاسلام سید حسن فاضلیان در آیین عبادی و سیاسی جمعه شهر همدان افزود: آیا پیرمردکشی، کودک کشی و بمباران بیمارستان پیروزی و نشان افتخار است یا اینکه نشان جنایت و خیانت است که هر روز و شب مرتکب می‌شوند و دست بر نمی‌دارند.

امام جمعه موقت همدان اظهار کرد: مردم غزه در محاصره غذا و نان هستند و قدرت جابجایی ندارند اما متاسفانه دنیا در برابر این همه جنایت سکوت کرده است.

حجت الاسلام فاضلیان با تاکید بر اینکه در این شرایط فقط حماس و ملت ایران است که از مردم غزه حمایت می‌کنند ادامه داد: امروز در چهار استان کشور بعد از اقامه نماز جمعه به نفع مردم مظلوم فلسطین راهپیمایی برپا می‌شود و از خدا نابودی اسرائیل را می‌خواهیم.

  ضرورت تقوی در انتخابات

امام جمعه موقت همدان با تاکید بر اینکه تقوی در انتخابات کارساز و مهم است یادآور شد: رعایت تقوا باید توسط برگزارکنندگان، مجریان، ثبت نام‌کنندگان و انتخابات‌شوندگان مراعات شود.

حجت‌الاسلام فاضلیان خطاب به نمایندگان مجلس گفت: شما می‌خواهید در مجلسی حضور پیدا کنید که ثمره خون بیش از 200 هزار شهید است و اگر خلاف شرع و قانون عمل کنید به خون شهدا خیانت کردید.

امام جمعه موقت همدان در ادامه از مسوولان خواست که مشکل گرانی و اقتصاد را هر چه سریعتر به سر و سامان برساند چراکه خواسته مردم مهار تورم و گرانی است که برای آنها دردسر ساز و مشکل ساز شده است.

وی ادامه داد: غیر از تورم بازار باید قیمت‌ها کنترل شود زیرا نرخ اجناس در یک مغازه با مغازه دیگر تفاوت چشمگیر دارد و نظارت‌ها باید بیشتر شود.

امام جمعه موقت همدان گفت: همانطور که مردم در همه عرصه‌ها از جمله راهپیمایی‌ها و انتخابات حضور دارند مسوولان نیز باید پای کار باشند و مشکل گرانی و اقتصاد را هر چه سریعتر به سر و سامان برساند.

حجت الاسلام فاضلیان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری امسال را سال مهار تورم معرفی کرده چقدر به این فرمایش عمل شده؟ آیا تورم مهار شده است؟

وی با اشاره به میلاد حضرت مسیح در هفته آینده افزود: امام خمینی (ره) فرمودند که مسیحیت به اسلام بدهکار است زیرا چهره پاک و واقعی حضرت عیسی را قرآن و اسلام به جهانیان معرفی کرده است.

حجت‌الاسلام فاضلیان افزود: وفات حضرت ام البنین در هفته پیش‌رو به نام تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است و مادران ایثارگران و رزمندگان جلوه‌های درخشان زن مسلمان را به جهان نشان دادند

شناسه خبر 77407