شناسه خبر:77421
1402/10/2 12:08:21

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمانشاه از رفع دغدغه و مشکل عشایر استان برای کوچ به مراتع خود در استان خوزستان خبر داد و گفت: این مشکل حل‌شده و به‌زودی شاهد کوچ عشایر به قشلاق خواهیم بود.

محمد پورهاشمی دراین خصوص گفت: عشایری که در حوزه سرزمینی استان کرمانشاه در زمان ییلاق مستقر هستند، متاسفانه مدتی پیش در منطقه قشلاق خود در استان خوزستان که دارای حقوق عرفی 50 ساله در آن هستند، با روستاییان حاشیه مراتع استان خوزستان دچار اختلافاتی شده بودند.

وی ادامه داد: چون این اختلافات در صلاحیت کمیسیون بند 49 سازمان مراتع و جنگل‌ها است، این موضوع از سوی استاندار و معاون سیاسی و امنیتی استانداری به صورت ویژه پیگیری شد و همه دستگاه‌های حاکمیتی مانند سازمان امور عشایری و سازمان مراتع و جنگل‌ها به حقوق این عشایر اذعان داشته و پذیرفته‌اند که این حقوق برای آنان است.

پورهاشمی تصریح کرد: رایزنی‌های مستمری با معاون امنیتی وزارت کشور و دبیر شورای امنیت کشور برای پیگیری از طریق سازمان امور عشایری و سازمان مراتع و جنگل‌ها و خصوصاً استانداری خوزستان ادامه یافت و با جدیت پیگیر حقوق عشایر استان شدیم تا آنها به حقوق 50 ساله خود برسند.

وی گفت: خوشبختانه با پیگیرهای و رایزنی‌های صورت‌گرفته توسط استاندار کرمانشاه و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با وزارت کشور، مشکل استقرار عشایر استان در منطقه حاکمیتی استان خوزستان حل شده و امیدواریم این عزیزان طی روزهای آینده در مراتع خودشان در مناطق گرمسیر کشور مستقر شوند.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمانشاه گفت: استانداری خوزستان این قول را به ما داده که عشایر استان کرمانشاه در مراتع خودشان در آن استان مستقر شوند. در حال حاضر هم پنج خانوار از عشایر استان در آنجا مستقر شده اند و 60 خانوار دیگر نیز طبق گفته مسئولین استانداری خوزستان بزودی مستقر خواهند شد.

وی با بیان اینکه وحدت و همدلی عشایر کشور تاکنون زبانزد همگان بوده، ابراز امیدواری کرد که این وحدت همچنان حفظ شود و زمینه سوءاستفاده بدخواهان عشایر و مخالفان نظام و وحدت ملت برچیده شود.

به گزارش ایسنا، در پی بروز این اختلافات، مشکلات بسیاری برای بخشی از عشایر استان کرمانشاه که نتوانسته بودند به مناطق قشلاقی استان خوزستان کوچ کنند، ایجاد شده بود.

شناسه خبر 77421