شناسه خبر:77473
1402/10/4 10:11:52

سپهرغرب-گروه خبر:رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: برداشت مرکبات امسال در مقایسه با پارسال به دلیل بارندگی‌های مناسب و رعایت اصول تغذیه و بهداشت باغات به میزان 20 درصد رشد داشته است.

«جبار خدامرادی» روز یکشنبه افزود: امسال در مجموع 11 هزار و 61 تُن مرکبات از باغات شهرستان قصرشیرین برداشت شد در حالی که پارسال محصول برداشت شده هفت هزار و 500 تن بود.

وی اظهار کرد: سطح زیرکشت باغات مرکبات شهرستان قصرشیرین یک هزار و 70 هکتار است که 737 هکتار آن بارور و 333 هکتار آن نیز غیربارور است.

رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: بیشترین سطح زیرکشت باغات این شهرستان به ترتیب مربوط به لیموشیرین و نارنگی است ضمن اینکه سایر باغات مرکبات این شهرستان نیز شامل ارقام پرتقال قصری، گریپ فروت، نارنج و لیمو ترش است.

وی اظهار کرد: برداشت مرکبات در قصرشیرین از نیمه دوم آبان ماه شروع و تا پایان آذرماه ادامه داشت که محصول برداشت شده علاوه بر تامین نیاز شهرستان به مصرف دیگر استان‌های کشور می‌رسد.

رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین در ادامه گفت: طرح توسعه باغات مرکبات شهرستان هر سال انجام می‌شود و به متقاضیان تسهیلات ارزان قیمت به ازای احداث باغ ارائه می‌گردد.

 

 

شناسه خبر 77473