شناسه خبر:77510
1402/10/4 11:18:32

سپهرغرب، گروه خبر: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان همدان گفت: دبیرخانه بخش فیلم و هنرهای نمایشی چهل‌ودومین مسابقات فرهنگی هنری امید فردا (ویژه دانش‌آموزان سراسر کشور) به این استان واگذار شد.

مجتبی قمری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران ابراز کرد: هرساله جشنواره فرهنگی هنری امید فردا توسط اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی در رشته‌های مختلفی برگزار می‌شود.وی ادامه داد: دانش‌آموزان حائز شرایط دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم علاقه‌مند به شرکت در جشنواره فرهنگی هنری فردا 1402_1403 می‌توانند در زمان ثبت‌نام جشنواره به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و اقدام به نام‌نویسی کنند.

قمری افزود: هرساله آموزش‌وپرورش به‌منظور ایجاد روحیه همکاری، نشاط و مشارکت، به برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات مختلف فرهنگی می‌پردازد که یکی از رویدادهای مهم هنری در چندسال گذشته، برگزاری چهل‌ودومین مسابقات فرهنگی هنری امید فردا ویژه تمامی دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی دختر و پسر بوده که شامل 80 رشته فرهنگی و هنری است.

وی خاطر نشان کرد: امسال دبیرخانه بخش هنرهای نمایشی و فیلم در استان همدان برگزار می‌شود؛ بنابراین انتظار داریم تمامی مدارس استان در این بخش ویژگی‌های خود را بهترین حالت به نمایش بگذارند.

قمری افزود: در سال جاری دانش‌آموزان مقطع تحصیلی متوسطه اول برای نخستین‌بار در بخش هنرهای نمایشی شامل گرایش‌های نقالی، صحنه‌ای و نمایشنامه‌خوانی و سرود تلفیقی و محلی می‌توانند به مرحله کشوری راه پیدا کنند.

وی تأکید کرد: همچنین ثبت‌نام توسط دانش‌آموزان به‌صورت اینترنتی و از طریق بخش سامانه نورینو سایت ( my.medu.ir ) انجام می‌شود و ثبت‌نام از 30 آذرماه سال جاری آغاز شده و تا 15 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان همدان تصریح کرد: دانش‌آموزان می‌توانند آثار خود را در رشته‌های آفرینش‌های ادبی و فرهنگی، رسانه و فضای مجازی، فیلم و هنرهای نمایشی، هنرهای آوایی و سرود و هنرهای دستی و تجسمی به جشنواره ارسال کنند.

براساس آخرین گزارش‌ها، استان همدان دارای دو هزار و 600 واحد آموزشی یا مدرسه با 324 هزار دانش‌آموز است.

شناسه خبر 77510