شناسه خبر:77558
1402/10/5 12:31:07

سپهرغرب، گروه خبر: زهرا طالبی نیک‌نواز: شهردار بهار گفت: در سال آینده بلوار آیت‌الله بهاری تا میدان شهرداری، چهارباغ می‌شود.

شاهین فرجی‌فر و اعضای شورای اسلامی شهر بهار با جمعی از فعالین اجتماعی در فضایی صمیمی به گفت‌وگو، تبادل نظر و بیان دیدگاه‌ها و مسائل مربوط به مدیریت شهری پرداختند.

شهردار بهار در این جلسه گفت: برنامه‌ریزی و داشتن برنامه مدون، شرط موفقیت یک مدیر است و ما بر این مبنا آمار و اطلاعاتی از وضعیت شهر بهار احصا و چشم‌اندازی ترسیم کردیم.

فرجی‌فر تغییر نگاه نسبت به شهرداری را یکی از موفقیت‌ها دانست و افزود: شهرداری باید در مسائل کارشناسی ورود کند و از نظرات تخصصی آن استفاده شود.

وی ابراز کرد: با نگاه عادلانه به اقدامات شهرداری، می‌توان تلاش، همت و خدمات را مشاهده کرد؛ با وجود اینکه متأسفانه امروز ما وارث مسائل خوبی نبوده و درگیر پرونده‌های سالیان گذشته هستیم که وقت و انرژی مضاعفی می‌گیرند.

این مقام مسئول بیان کرد: در یک‌سال گذشته بودجه شهرداری بهار از 40 میلیارد به 85 میلیارد تومان رسید و با تمام توان و در راستای ایجاد رضایتمندی نسبی در مردم شریف بهار، تلاش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: شهرداری نهادی خودگردان است و بودجه دولتی ندارد؛ امروز بسیاری از مشکلات را مردم، به عنوان سهام‌داران شهر، به دوش می‌کشند.

این مقام مسئول به ایجاد پارک سه‌ونیم هکتاری در روبه‌روی مسکن مهر در راستای تأمین سرانه فضای سبز اشاره کرد و گفت: در این پارک موضوعی که قابلیت افزایش تا 10 هکتار را دارد، مجموعه فرهنگی، خانه هنرمندان، ورزشی، سالمندان، بانوان، سردیس مشاهیر، نورپردازی و غیره تعبیه شده است.

   اسناد جزیره شادی به‌نام شخص باطل شده و درحال انتقال سند به‌نام شهرداری است

وی تصریح کرد: در یک‌سال گذشته پیگیری پرونده جزیره شادی انجام گرفت و درنهایت اسناد آن به‌نام شخص باطل شده و درحال انتقال سند به‌نام شهرداری است که پس از خلع ید و تعیین تکلیف هزینه‌ها، به فرد واجد شرایط واگذار می‌شود.

فرجی‌فر به پروژه ولایت اشاره کرد و گفت: با تنظیم شکوائیه تقاضای ابطال سند پروژه ولایت را کردیم و دادستان بهار نیز از باب مدعی‌العموم در راستای احقاق حقوق مردم وارد شده است.

وی ادامه داد: طرح تفصیلی شهر از سال 1373 به‌دلیل تداخلات با حریم سیاسی شهر همدان بلاتکلیف مانده که با ابلاغ آن، بسیاری از مشکلات بهار حل خواهد شد.

این مقام مسئول سامان‌دهی ورودی شهر بهار از میدان بهار تا میدان آزادگان را یکی از کارهای ماندگار این دوره برشمرد و گفت: سامان‌دهی ورودی شهر به‌عنوان صورت و ویترین شهر آغاز شده و با چند پلاک باقی‌مانده، به‌زودی وارد مذاکره خواهیم شد.

   مشکل تفکیک زمین‌ها با اسناد عادی، حل شد

شهردار بهار یکی از راهکارهای کنترل قیمت زمین را تفکیک زمین دانست و افزود: یکی از مشکلات شهر بهار در سالیان اخیر، عدم قابلیت تفکیک زمین با اسناد عادی بوده است که این مشکل حل شد و مالکین برای عقد توافق، می‌توانند به شهرداری بهار مراجعه کنند.

   عمق تجاری‌های حد فاصل میدان بهار تا میدان آزادگان، 30 متر خواهد بود

وی اظهار کرد: مطابق مصوبه گرفته‌شده از کمیسیون ماده پنج، عمق تجاری‌های حد فاصل میدان بهار تا میدان آزادگان 30 متر درنظر گرفته شده و درمجموع در ورودی شهر بهار پنج هکتار تجاری وجود دارد که با ابلاغ طرح تفصیلی این رقم به 13 و نیم هکتار می‌رسد و تولید ثروت خواهد کرد.

شهردار بهار اعلام کرد: راه دسترسی جدیدی به‌عنوان کنارگذر بهار در محدوده خدمات شهری و نرسیده به همدان نخ تعریف شده که تا پشت فرمانداری بهار ادامه خواهد یافت و با تملک زمین‌ها و اجرای طرح، ورود کامیون به داخل شهر ممنوع خواهد شد.

وی افزود: امسال آسفالت‌ریزی گسترده در سطح شهر بهار انجام شده و در این دوره رسیدگی به حاشیه‌های شهر و خدمات‌رسانی به مناطق کم‌برخوردار در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول اذعان کرد: برای ایجاد مسیر گردشگری از میدان بهار تا میدان شهیدسلیمانی باید زیرساخت‌ها آماده شود و ادامه سامان‌دهی بلوار 30 متری شهیدبهشتی شامل آسفالت و پیاده‌روسازی و غیره، در سال آینده پیگیری می‌شود.

وی افزود: در سال آینده بلوار آیت‌الله بهاری تا میدان شهرداری چهارباغ می‌شود تا از وضعیت فلاکت‌بار نجات پیدا کند.

   58 میلیارد تومان پروژه عمرانی در شهر بهار انجام شده است

شهردار بهار با بیان اینکه آماده‌سازی زیرساخت‌ها و اقدامات زیربنایی برای شهر سرمایه است، گفت: در سال جاری 58 میلیارد تومان پروژه عمرانی در شهر بهار انجام شده و سال آینده سال شکوفایی و به ثمر نشستن پروژه‌های شهرداری بهار است.

وی با تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران، ابراز کرد: متأسفانه متمکنین بهار در همدان سرمایه‌گذاری می‌کنند و برای شهر خود خرج نمی‌کنند!

شناسه خبر 77558