شناسه خبر:77563
1402/10/5 13:21:10

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تلاش‌های مجموعه وزارت نیرو در استان کردستان اثرگذار و ارزشمند است.

ماموستا فایق رستمی در دیدار صمیمی با مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان ضمن تقدیر از تلاش‌های جهادی مجموعه شرکت آب منطقه‌ای استان در راستای اجرای طرح‌های توسعه منابع آب در کردستان، اظهار کرد: پویایی پروژه‌های آبی استان نشان از انجام کارهای اساسی و زیربنایی دارد که این تلاش‌های اثرگذار هم به نفع استان و هم به نفع کشور است.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری، افزود: بزرگترین عامل توسعه هر کشوری آب است، چرا که این ماده ارزشمند حیاتی یک کالای استراتژیکیست و در توسعه بخش‌های مختلف کشاورزی، شرب، صنعت و خدمات، نقش اساسی دارد.

امام جمعه شهرستان سنندج به اهمیّت جایگاه آب در دین مبین اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: در قرآن کریم و از لحاظ شرعی به آب اهمیت زیادی داده شده و رفتار امروز ما با آب باید بازنگری و اصلاح شود.

وی تصریح کرد: در میان هجمه رسانه‌های بیگانه و دشمنان انقلاب، اگر مدیران جهادی و مخلص به خوبی ایفای نقش نمی‌کردند امروز نمی‌توانستیم شاهد این همه دستاورد و موفقیت ارزشمند باشیم.

ماموستا رستمی مسئولیت مجموعه شرکت آب منطقه‌ای کردستان در حفاظت کمی و کیفی از آب را حائز اهمیّت دانست و گفت: آبی که در اختیار ذینفعان خصوصاً بخش شرب قرار می‌گیرد، نیازمند کیفیت مطلوب است و این مهم به لطف پروردگار و همت مسئولان حوزه آب، به خوبی مدیریت شده است.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مدیران باید آینده‌نگر باشند و در مواجه با شرایط بحرانی و بعضاً غیرقابل پیش‌بینی، مدبّرانه تصمیم‌گیری و جهادگرانه اقدام نمایند و این موضوع در حوزه آب بیشتر از هر بخشی ملموس و حائز اهمیّت است.

در ادامه این نشست مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اظهار داشت: مجموعه این شرکت در مدیریت منابع و مصارف آب وظیفه‌ای خطیر برعهده دارد و با توجه به اینکه در حوضه‌ای خشک و نیمه خشک قرار داریم تأمین آب در همه‌ی بخش‌ها معمولا با مشکلات و مخاطراتی روبروست چرا که عمده منابع آب کردستان در منطقه غرب ولی بیشترین کشاورزی در شرق استان قرار دارد.

آرش آریانژاد افزود: خوشبختانه طی دو سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه آب استان صورت گرفت و اعتباراتی که برای طرح‌های توسعه آب کردستان از سوی وزارت نیرو به این شرکت تخصیص یافته بود کاملا هزینه شده و افتتاح ابر پروژهای آبی "که مورد مطالبه چند ده ساله مردم شریف استان بود" در سفر هیئت دولت به کردستان، خود مؤید این واقعیت است.

وی تصریح کرد: افتتاح این ابرپروژه‌ها و رضایتمندی مردم نجیب استان، پاسخ سختی بود برای افرادی که سعی در سیاه‌نمایی و تحریک اذهان عمومی را داشتند.

در خاتمه این نشست صمیمی امام جمعه شهرستان سنندج و نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری، ضمن اهدای لوح از تلاش‌ها و خدمات مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، تجلیل بعمل آورد.

شناسه خبر 77563