شناسه خبر:77573
1402/10/6 09:56:38

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان از برگزاری بزرگ‌ترین رویداد ملی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در استان خبر داد.

معصومه ابراهیمی‌هژیر صبح روز گذشته در جلسه ستاد هماهنگی همایش‌ها، جشنواره‌ها و مناسبت‌های ملی و مذهبی استان همدان که در سالن استانداری برگزار شد، با اشاره به برگزاری بزرگ‌ترین رویداد ملی هنرهای تجسمی کودکان و نوجوانان در همدان، اظهار کرد: این رویداد مهم نهمین دوره دوسالانه هنرهای تجسمی کشور است که با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان استان در بخش‌ نقاشی، سفالگری، خوشنویسی و عکاسی برگزار می‌شود.

به گفته وی این رویداد با هدف زمینه‌سازی کشف استعدادهای جدید در کشور، ایجاد فضای رقابت سالم بین کودکان و نوجوانان در عرصه‌ ملی و انگیزه‌بخشی و تشویق اعضای مستعد در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی، برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه فراخوان این رویداد 31 تیرماه در کشور منتشر شده است، عنوان کرد: علاقه‌مندان در سنین 4 تا 17 سال می‌توانند در بخش «نقاشی» و 9 تا 22 سال در بخش‌ «سفال‌گری، خوش‌نویسی و عکاسی» شرکت کنند.

وی موضوع این رویداد را «خانواده من، اقلیم من» عنوان کرد و افزود: تفاوت‌های اقلیمی می‌تواند تأثیر مختلفی روی جنبه‌های مختلف زندگی هر خانواده داشته باشد و با توجه به وابستگی عمیق زندگی انسان به شرایط اقلیمی و تأثیرپذیری انسان از اقلیم محل زندگی‌، موضوع این رویداد «خانواده من، اقلیم من» انتخاب شده است.

ابراهیمی‌هژیر خاطرنشان کرد: قصد داریم با برگزاری این دوسالانه، ضمن تقویت هویت ایرانی- اسلامی مخاطبان، آثار تولیدی کودکان و نوجوانان در نمایشگاه و بازار حمایتی به علاقه‌مندان هنر کودک و نوجوان عرضه شود.

وی اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان در مناسبت‌های مختلف در کنار دستگاه‌ها و کمک‌رسان بوده و حال برای برگزاری این رویداد مهم ملی انتظار همکاری تمام دستگاه‌ها را دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: آثار ارسالی به همدان بیش از تصور ما بوده؛ به‌خصوص در رشته نقاشی که طبق برنامه‌ریزی‌ها این آثار را دهه فجر به نمایش خواهیم گذاشت.

شناسه خبر 77573