شناسه خبر:77614
1402/10/6 11:10:50
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج خبر داد؛

تأمین انرژی برق محل دفن پسماندهای شهری سنندج بعد از 35 سال

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج از تأمین انرژی برق برای محل دفن پسماندهای شهری سنندج بعد از 35 سال خبر داد.

شکور صلواتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به‌منظور انجام فعالیت‌های ضروری در محل دفن پسماندهای شهری تأمین انرژی برق ضروری بود که این امر بعد از گذشت 35 سال از زمان بهره‌برداری از لندفیل سنندج محقق شد.

وی افزود: در راستای خدمات عام‌المنفعه به شهروندان اجرای هرگونه برنامه مدیریت پسماند مستلزم وجود انرژی برق در محل است که با تلاش و پیگیری‌های این سازمان برق محل دفن پسماند تأمین شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج بیان کرد: در راستای برق‌رسانی به محل دفن پسماند سنندج 550 متر طول حفاری در عمق یک متر و عرض 50 سانتیمتر در اراضی پایین‌دست محل دفن تا نزدیکترین پست ترانس برق در شهرک صنعتی چنو انجام شده است.

به گفته صلواتی، بیش از 400 تن پسماند به‌صورت میانگین شبانه از سطح شهر سنندج جمع‌آوری می‌شود که بر اساس یک برنامه‌ریزی جمع‌آوری مکانیزه این پسماند در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه به برخی برنامه‌های این سازمان هم گریزی زد و گفت: تأمین وسایل گرمایشی و سرمایشی کارکنان، ثبت ورود و خروج پرسنل، تأمین سیستم روشنایی در محل و محوطه، استفاده از سیستم اتوماسیون اداری در محل، پایش تصویری آنلاین، استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب و... از برنامه‌های در دست اقدام این سازمان در محل دفن پسماند سنندج است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج، استقرار سیستم توزین اتوماتیک خودروهای حمل زباله، استقرار راه بند، امکان واگذاری امورات پرس ضایعات خشک به بخش خصوصی را از امکانات ضروری در محل دفن پسماند سنندج عنوان کرد و یادآور شد: استقرار امکانات لازم برای امورات سگ‌های بلاصاحب در مرکز شماره دو، امکان راه‌اندازی کارخانه بازیافتدر محل دفن پسماند شهری، امکان راه‌اندازی سیستم «RFED» در محل برای کنترل پسماندهای ساختمانی و امکان راه‌اندازی کارخانه بازیافت ضایعات ساختمانی از ضروریات است.

شناسه خبر 77614