شناسه خبر:77635
1402/10/7 10:35:38

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: 65 واحد دانش بنیان در استان فعالیت دارند که 40 واحد آن توسط صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت کرده‌اند.

بختیار خلیقی صبح چهارشنبه در نشستی با حضور تولیدکنندگان لوازم خانگی و صنعت روشنایی، اعضای اتاق بازرگانی، نخبگان اصناف و جمعی از مدیران استانی، اظهار کرد: در پایان دی‌ماه سال‌جاری با همت صاحبان صنایع، نخبگان دانشگاهی و مسئولان استان کردستان، همایش برندسازی در صنعت لوازم خانگی و روشنایی در بانه برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری هر ساله مواردی را که به حوزه تولید مربوط است در قالب شعار سال به مسئولان گوشزد می‌کند و این نشان از توجه ایشان به تولید است، چراکه به فرمایش رهبری تنها راه نجات کشور، کاهش و کنترل تورم و مقابله با تحریم‌های ظالمانه و توجه به امر تولید است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه همایش استانی برندسازی برای دو رسته لوازم خانگی و صنعت روشنایی مصرف در بانه برگزار می‌شود، افزود: شناساندن تولیدات استان به سراسر کشور ضروری بوده و این امر با برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های این‌چنینی امکان‌پذیر است.

خلیقی با اشاره به اینکه ارتباط بین صنعت و دانشگاه ضروری است، ادامه داد: متأسفانه در زمینه همکاری واحدهای دانش‌بنیان با واحدهای تولیدی آنگونه که باید کار نشده و ضعیف عمل کرده‌ایم و واحدهای صنعتی باید بر اساس دانش روز پیش بروند و بهره‌مندی لازم را در زمینه رشد تولید و توسعه واحدهای صنعتی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 26 واحد تولیدی در زمینه لوازم خانگی و صنعت روشنایی در کردستان فعالیت دارند، یادآور شد: 17 واحد آن در بانه، یک واحد در سنندج و هشت واحد آن نیز در سقز فعال است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: 150 واحد فنی مهندسی در کردستان پروانه فعالیت گرفته‌اند که 100 واحد آن فعال بوده و در حال حاضر 60 نفر نیرو و متخصص در آن‌ها اشتغال دارند.

خلیقی با اشاره به اینکه 65 واحد دانش‌بنیان در استان فعالیت دارند که 40 واحد آن توسط صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت کرده‌اند، گفت: در حال 20 واحد دانش‌بنیان فعالیت خود را آغاز کرده که در این واحدها 200 نفر نیروی ماهر در این واحدها اشتغال دارند.

وی همچنین از همایش استانی برندسازی برای دو رسته لوازم خانگی و صنعت روشنایی کم‌مصرف که در شهرستان‌های بانه و سقز تولید می‌شوند.

شناسه خبر 77635