شناسه خبر:77651
1402/10/7 11:02:51

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 779 واحد موتورخانه در بخش‌های خانگی، اداری، تجاری، آموزشی و مذهبی استان بهینه‌سازی شده و این شرکت آمادگی دارد این کار را به صورت رایگان برای تمام واحدهایی که موتورخانه دارند، انجام دهد.

ناصر حسینی روز چهارشنبه افزود: بهینه‌سازی شامل تنظیم دمای مشعل موتورخانه‌ها، تعویض رسوب‌گیرها و عایق کاری لوله‌ها و سایر اقدامات لازم می‌شود.

وی یادآور شد: مالکان ساختمان‌های دارای موتورخانه می‌توانند با مراجعه به سایت GOC. NIGC. IR و ثبت شماره‌ اشتراک خود در نوبت قرار بگیرند تا همکاران ما در اسرع‌ وقت نسبت به بهینه‌سازی موتورخانه‌های آنان اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه اضافه کرد: بهینه‌سازی موتورخانه‌ها شامل سرویس دیگ و مشعل و عایق کاری مخازن آب گرم نیز می‌شود که این امر 10 تا 15 درصد مصرف گاز را کاهش داده و باعث افزایش طول عمر تأسیسات موتورخانه‌ها می‌شود.

حسینی اضافه کرد: طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه‌ها توسط شرکت ملی گاز ایران در سراسر کشور اجرا می‌شود و بهینه سازی موتور خانه‌های مشترکان خانگی، تجاری، اداری و مدارس از منابع داخلی شرکت ملی گاز و به صورت رایگان توسط مجریان ذی صلاح انجام می‌شود.

پایش دمای بیش از 2 هزار و 200 مورد از ادارات و سازمان ها

وی گفت: هر اقدامی که موجب صرفه‌جویی و مصرف بهینه گاز شود در واقع خدمت به کشور و حفظ ثروت‌های ملی و کمک به فرزندانمان برای داشتن آینده‌ای بهتر است.

حسینی با تأکید بر اجرای بدون وقفه طرح پایش دمای ادارات و سازمان ها، از 2 هزار و 261 مورد بازرسی و پایش از دمای ادارات سطح استان خبر داد و گفت: در جریان این پایش‌ها به 123 اداره و سازمان به علت عدم رعایت دمای رفاه، اخطار داده شده است ضمن آنکه 14 اداره و نهاد از انجام پایش دما ممانعت به عمل‌آورده‌اند ولی تاکنون گاز هیچ نهادی قطع نشده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه بیان اینکه استفاده از دستگاه گرمایشی در محیط‌های باز نیز ممنوع است، گفت: در جریان پایش‌های به‌عمل‌آمده تاکنون 60 عدد گرماتاب، از مکان‌های مختلف جمع‌آوری‌شده است.

حسینی تاکید کرد: هر روز جلسه مدیریت بحران باهدف مدیریت و کاهش مصرف گاز در شرکت گاز برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ و به اطلاع نهادهای ذی‌ربط رسانده می‌شود.

شناسه خبر 77651