شناسه خبر:77657
1402/10/7 11:15:12

رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی از برگزاری چهارمین همایش ملی بیداری و احیای تمدن اسلامی بر مبنای اندیشه‌های سیدجمال در سالروز شهادت این بیدارگر مشرق‌زمین در این دانشگاه خبر داد.

صادق خزل‌پور اظهار کرد: دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی با همکاری صاحب‌نظران و پژوهشگران، چهارمین همایش ملی بیداری و احیای تمدن اسلامی بر مبنای اندیشه‌های سیدجمال‌الدین اسدآبادی را در 16 اسفندماه سال‌ جاری برگزار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه همایش مذکور در پایگاه مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) ثبت شده و مجوز آن از طرف ISC صادر شده است و افراد شرکت‌کننده در این همایش می‌توانند از مزایای آن برخوردار شوند، افزود: در همین رابطه از همه متخصصان و پژوهشگران فعال در عرصه پژوهش دعوت می‌شود با ارائه آثار پژوهشی ارزشمند خود در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این همایش همکاری و یاری داشته باشند.

خزل‌پور ادامه داد: سیدجمال‌الدین اسدآبادی و جغرافیای جهان اسلام، احیای اندیشه و تفکر دینی سیدجمال‌الدین اسدآبادی در ایران معاصر، علل عقب‌ماندگی جهان اسلام از دیدگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی، آرمان و اندیشه بیداری اسلامی در نگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی، احیای تمدن اسلامی در نگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی، مناسبات علم و دین از دیدگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی و استکبارستیزی و مبارزه با استبداد از دیدگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی، ازجمله محورهای این همایش به‌شمار می‌آید.

وی اضافه کرد: جایگاه مردم در اندیشه سیدجمال‌الدین اسدآبادی، بازگشت به اسلام، دشمن‌ستیزی و استعمارستیزی، حرکت اسلامی معاصر، خودسازی و تمدن اسلامی، علم و اسلام، ادبیات بیداری اسلامی در زبان‌های خارجی، ادبیات مقاومت و بیداری اسلامی، ادبیات انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی، ادبیات مربوط به جهاد تبیین و ادبیات مربوط به جنگ روایت‌ها، از دیگر محورهای همایش است.

رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی با اشاره به اینکه سایر مباحث مرتبط در سایت همایش به آدرس https://hamedan1.ir/ قابل مشاهده است، اعلام کرد: پذیرش مقالات از 15 دی‌ماه تا 25 بهمن‌ماه است و در دوم اسفندماه نتایج داوری مقالات پژوهشگران اعلام خواهد شد؛ ضمن اینکه پژوهشگران مقالات خود را می‌توانند در آدرس www.Hamedan1.ir بارگذاری کنند.

 

شناسه خبر 77657