شناسه خبر:77686
1402/10/9 10:48:09

سپهرغرب، گروه خبر: بیمارستان تخصصی و فوق‌ تخصصی اکباتان با حضور مسئولین استان و دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان به روی کودکان آغوش گشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان روز گذشته در نخستین روز پذیرش بیمار در مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق‌ تخصصی اکباتان با بیان اینکه هم‌زمان با انتقال بیماران از بیمارستان بعثت به اکباتان دو کودک هم به‌عنوان نخستین بیماران در بیمارستان فوق‌ تخصصی کودکان اکباتان پذیرش شدند، گفت: بیمارستان فوق‌ تخصصی اکباتان با داشتن 272 تخت بیمارستانی و بخش‌های درمانی، جراحی کودکان، ارتوپدی کودکان، هماتولوژی کودکان و غیره آماده پذیرش و خدمات‌رسانی به مردم استان همدان است.

محمدمهدی مجذوبی با اشاره به اینکه مرکز مذکور پس از سال‌ها امروز به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: بیمارستان اکباتان با توجه‌ به امکانات و بخش‌های موجود در آن، در غرب کشور بی‌نظیر است.

وی از آمادگی صددرصدی خدمات‌رسانی در تمام حوزه و بخش‌های تخصصی بیمارستان فوق‌ تخصصی کودکان اکباتان خبر داد و عنوان کرد: امیدوارم با بهره‌برداری از این بیمارستان، شاهد قدم‌های خوب و مثبتی در حوزه درمان کودکان در غرب کشور باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان گفت: ان‌شاءالله با توسعه بخش درمان کودکان در این استان، بیمارستان فوق‌ تخصصی کودکان اکباتان به مرکز طبی، درمانی و فوق‌ تخصصی کودکان غرب کشور تبدیل شود.

مجذوبی با بیان اینکه ضمن بهره‌مندی از کادر درمانی متخصص حوزه کودکان و امکانات بی‌نظیر این بیمارستان به بخش تخصصی کودکان غرب کشور تبدیل خواهد شد، تصریح کرد: جای خالی بیمارستان فوق‌ تخصصی کودکان اکباتان در استان همدان احساس می‌شد که با احداث این بیمارستان زمان دسترسی کودکان به خدمات تخصصی درمان به مقدار قابل‌ توجهی کاهش پیدا خواهد کرد و بسیاری از مشکلات همشهریان حل خواهد شد.

   بیمارستان اکباتان در شرایط بسیار خوب و باثباتی قرار دارد

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان نیز گفت: در وضعیت فعلی بیمارستان اکباتان در شرایط بسیار خوب و باثباتی قرار دارد و هیچ مشکلی درخصوص ارائه خدمات پزشکی و دارویی نداریم.

بابک یوسفی با بیان اینکه فرآیند انتقال کودکان بیمار بستری‌شده در بیمارستان بعثت به اکباتان امروز صبح آغاز شد، عنوان کرد: با تعامل بسیار ویژه بین بیمارستان اکباتان و بعثت فرآیند انتقال بیماران به بهترین نحو و بدون هیچ مشکلی انجام شد.

وی افزود: بیش از 14 دستگاه آمبولانس برای انتقال بیماران هماهنگ شده بود که فرآیند انتقال با همکاری هم‌جانبه اورژانس پیش‌بیمارستانی و کادر درمان دو بیمارستان به بهترین نحو انجام شد.

   آغاز به کار نخستین بیمارستان فوق‌ تخصصی کودکان در استان همدان

فرماندار همدان نیز با بیان اینکه جای خالی بیمارستان فوق‌ تخصصی مخصوص کودکان در استان احساس می‌شد، افزود: با پذیرش و انتقال بیماران به این مجموعه، بیمارستان فوق‌ تخصصی کودکان اکباتان امروز آغاز به کار کرد.

مسلم مخفی با بیان اینکه حوزه درمان، دسترسی به خدمات درمانی و بیمارستانی یکی از مهم‌ترین شاخص‌های تأثیرگذار در بهبود رفاه و آسایش شهروندان است، عنوان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های شبانه‌روزی استاندار همدان، رئیس و معاونین محترم دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان، نمایندگان همدان و مسئولین استانی، امروز شاهد بهره‌برداری از بیمارستان فوق‌ تخصصی کودکان اکباتان هستیم.

فرماندار همدان عنوان کرد: امیدواریم که این هدیه ارزشمند و فاخر از سمت دولت مردمی آیت‌الله رئیسی و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان به شهروندان استان مبارک مردم عزیز باشد و شاهد رشد روزافزون توسعه خدمات درمانی و بهداشتی در سطح استان باشیم.

شناسه خبر 77686