شناسه خبر:77782
1402/10/11 09:09:40

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان از ارائه خدمات به سه هزار و 700 بیمار صعب‌العلاج و خاص زیر پوشش کمیته امداد استان خبر داد.

محمدرسول شیخی‌زاده با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد ارائه خدمات درمانی به مددجویان در راستای حمایت از آنان است، اظهار کرد: طی 9 ماهه امسال در سرفصل بیمه خدمات مکمل شامل فرانشیز بستری و سرپایی، ایاب و ذهاب، کمک به بیماران خاص و صعب‌العلاج و بیماران زمین‌گیر نیازمند نگهداری در منزل، بیش از سه میلیارد و 800 میلیون تومان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: کمک‌هزینه خرید انواع تجهیزات درمانی کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن‌ساز و تجهیزات توانبخشی، اعضای مصنوعی، عصا، تشک مواج، تخت و خدمات دندا‌ن‌پزشکی، از دیگر خدمات کمیته امداد در حوزه بیماران خاص و صعب‌العلاج است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان بیان کرد: 271 بیمار خاص شامل 114 بیمار ام‌اس، 86 بیمار دیالیزی، 48 بیمار پیوند کلیه،13 بیمار هموفیلی و 10 بیمار تالاسمی زیر پوشش این نهاد مقدس قرار دارند و از تمام خدمات حمایتی و درمانی این نهاد بهره‌مند هستند.

وی تصریح کرد: همچنین بیماران زمین‌گیر علاوه‌بر خدمات اشاره‌‌شده، ماهیانه مبلغ 500 هزار تومان بابت هزینه نگهداری و مراقبت در منزل دریافت می‌کنند.

شیخی‌زاده ابراز کرد: از اقداماتی که توسط این نهاد برای مساعدت به بیماران نیازمند انجام می‌شود، طرح شفا است که خانواده‌های نیازمند شناسایی و کمک‌های خیریه در قالب پرداخت هزینه‌ دارو و درمان، پرستار و پزشک انجام می‌شود و خیران می‌توانند در راستای کمک به بیماران صعب‌العلاج در قالب این طرح آن‌ها را حمایت کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان نیز گفت: 177 میلیارد ریال حق بیمه تأمین اجتماعی در 9 ماهه امسال برای سه هزار و 590 مددجوی زیر پوشش واریز شده است.

مهدی جعفری اظهار کرد: هدف از پرداخت حق بیمه مددجویان تضمین آینده آن‌ها، دریافت حقوق پس از دوران بازنشستگی، خودکفایی و خارج شدن از چرخه حمایتی کمیته امداد است.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 350 زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد دارای بیمه تأمین اجتماعی هستند، گفت: برای دو هزار و 240 نفر از مجریان طرح‌های خودکفایی نیز بیمه تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان افزود: افراد تحت حمایت دارای بیمه پس از 10 سال سابقه پرداخت بیمه و داشتن سن 55 سال برای زنان و 60 سال برای مردان، بازنشسته می‌شوند.

جعفری تعداد بیمه‌شدگان عشایر روستایی را 855 نفر و تعداد بازنشسته، مستمری‌بگیر و خودکفاشده‌ها در 9 ماهه نخست را 434 نفر اعلام کرد و ادامه داد: مددجویان این نهاد پس از بازنشستگی از مستمری و دفترچه بیمه درمانی بهره‌مند می‌شوند.

براساس آخرین آمارهای منتشرشده، 62 هزار خانواده نیازمند شامل 115 هزار نفر به‌صورت مستمر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات دریافت می‌کنند.

استان همدان حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد.

شناسه خبر 77782