شناسه خبر:77795
1402/10/11 09:51:55

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: ساخت 10 هزار و 840 واحد شهری در قالب نهضت ملی مسکن با پیشرفت فیزیکی مختلف در حال پیگیری است.

شمس‌اله خدادادی، با اشاره به 11 فعالیت عمده بنیاد مسکن، اظهار کرد: مقاوم‌سازی مسکن روستایی یکی از وظایف مهم بنیاد مسکن است.

وی در توضیح ساخت مسکن روستایی، اضافه کرد: ساخت مسکن روستایی به عنوان یک عامل پایدار در راستای تولید و معیشت بهتر دنبال می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه با اشاره به وجود 2 هزار و 532 روستا، تصریح کرد: بیش از 118 واحد روستایی در سطح استان داریم.

وی به رتبه یک استان کرمانشاه در سطح کشور در زمینه مقاوم‌سازی مسکن روستایی اشاره و بیان کرد: تاکنون با همکاری روستائیان، بنیاد مسکن و بانک‌ها بیش از 74 درصد واحدهای روستایی مقاوم‌سازی و نوسازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بهسازی و نوسازی مسکن در روستاها و همچنین شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت که واحدها به صورت فرسوده است و در محدوده طرح‌های هادی قرار دارند؛ از سوی بنیاد مسکن حمایت می‌شوند.

خدادادی، از افزایش تسهیلات 200 میلیون تومانی به 350 میلیون تومان خبر داد و افزود: تسهیلات 350 میلیون تومانی در همین هفته‌جاری به بانک‌های عامل ابلاغ شده که متقاضیان با مراجعه به بنیاد مسکن می‌توانند برای تشکیل پرونده و معرفی به بانک اقدام کنند.

وی درخصوص بازپرداخت تسهیلات، تصریح کرد: تسهیلات ارزان قیمت 20 ساله با کارمزد و نرخ تسهیلات 5 درصدی است.

خدادادی خاطرنشان کرد: مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در راستای بهسازی و مقاوم‌سازی واحدها از اولویت ویژه‌ای برخوردار هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه افزود: بنیاد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن شهری هم به عنوان بازوی توانمند این موضوع را با جدیت پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در نهضت ملی مسکن تا شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت تعهد ساخت با بنیاد مسکن است و تأمین زمین با اداره‌کل راه و شهرسازی است.

خدادادی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن در مجموع 10 هزار و 840 واحد در مرحله ساخت دارد در تمامی شهرستان‌ها که زمین توسط راه و شهرسازی تأمین شود مراحل اجرایی آن‌ها با پیشرفت فیزیکی مختلف در حال پیگیری است.

وی درخصوص ساخت مسکن ملی، تصریح کرد: ساخت به دو صورت یا به صورت گروه‌های ساخت 2 نفره، 4 نفره و یا 6 نفره با نظارت کامل بنیاد مسکن به خود متقاضی واگذار می‌شود و یا در ساختمان‌ها بلند مرتبه به صورت آپارتمانی و مجتمع؛ خود بنیاد مسکن موضوع را پیگیری می‌کند. الان در اکثر شهرستان‌ها این موضوع پیگیری می‌شود به‌طوریکه در روانسر پروژه‌های در مرحله نازک‌کاری است.

شناسه خبر 77795