شناسه خبر:77847
1402/10/12 11:40:28

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: تعداد 46 فقره موافقت اصولی برای طرح‌های گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد ریال صادر شده است.

فرزاد شریفی صبح دوشنبه 11 دی‌ماه گفت: تعداد 46 فقره موافقت اصولی برای طرح‌های گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد ریال صادر شده و پیش‌‎بینی می‌شود با اجرای این طرح‌ها برای 453 نفر اشتغال‌زایی شود.

وی افزود: موافقت‌های اصولی برای ساخت طرح‌های گردشگری در قالب مجتمع‎‌های گردشگری، هتل، مراکز سرگرمی تفریحی، سفره‎خانه سنتی، رستوران سنتی و … در سطح استان صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام ادامه داد: راه‌اندازی تأسیسات گردشگری با هدف تقویت زیرساخت‌‎های اقامتی و پذیرایی، ایجاد اشتغال‌زایی، احیای فرهنگ، آداب و رسوم بومی، رونق اقتصادی جوامع محلی و آشنایی گردشگران با جاذبه‌‎های تاریخی و طبیعی انجام می‌شود.

شریفی با بیان اینکه این استان از هرگونه سرمایه‌گذاری که منجر به توسعه و تقویت صنعت گردشگری منطقه شود، استقبال می‌کند، خاطرنشان کرد: امید است با همکاری کمیسیون گردشگری زمینه لازم برای تقویت گردشگری این منطقه فراهم شود.

بیش از این نیز تعداد هفت فقره موافقت اصولی برای طرح‌های گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری 200 میلیارد ریال صادر شده است که با اجرای این طرح‌ها، برای 29 نفر اشتغال‌زایی شده است.

 

شناسه خبر 77847