شناسه خبر:77860
1402/10/12 12:08:24

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: این استان رتبه نخست مشارکت مراکز نیکوکاری کشور را دارد و از ابتدای امسال تاکنون، چهار هزار و 700 میلیارد ریال از طریق 381 مرکز نیکوکاری به نیازمندان کمک شده است.

«مجید مومنی» با بیان این نکته که سال گذشته در مجموع حدود 6 هزار و 800 میلیارد ریال از طریق مشارکت و کمک‌های مردمی به نیازمندان استان مرکزی کمک شد، عنوان کرد: 700 میلیارد ریال برای ایتام و محسنین، 360 میلیارد و 300 میلیون ریال از محل زکات و فطریه، 860 میلیارد ریال کمک‌های مبتنی بر نیاز و حدود 140 میلیارد ریال صدقه، بخشی از این کمک‌ها بود.

وی بیان کرد: کمک‌های مردمی این استان در 9 ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته، 181 درصد افزایش دارد که این مهم نشان از اعتماد بیشتر مردم به کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی ادامه داد: آیین نکوداشت و تجلیل از موسسات خیریه و تشکل‌های مردم‌نهاد برای نخستین بار در این استان هدفگذاری شده است که با حضور مراکز نیکوکاری در 13 دی‌ماه جاری در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری مرکزی برگزار می‌شود.

مومنی، بزرگ‌ترین سرمایه یک جامعه را سرمایه‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: به طور قطع دشمنان ایران اسلامی تمایلی به تقویت این سرمایه در کشور ندارند و دسیسه‌های بسیاری برای کاهش مشارکت اجتماعی مردم به کار می‌گیرند، اما خوشبختانه مردم آگاهانه با این مسائل برخورد می‌کنند و همیشه در همه عرصه‌ها از جمله کمک به هم‌نوعان بی‌تفاوت نبوده‌اند و حضور فعال دارند.

 

شناسه خبر 77860