شناسه خبر:77888
1402/10/13 10:55:22

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار پاوه مهمترین مطالبه حوزه سلامت پاوه را داشتن یک دستگاه ام.آر.آی دانست و گفت: مردم سخاوتمند و مجمع خیرین سلامت آمادگی دارند در صورت همکاری دانشگاه علوم پزشکی بخشی از هزینه خرید دستگاه را تقبل کنند.

در راستای پیگیری مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان پاوه و رفع کمبود تجهیزات بیمارستان قدس پاوه جلسه‌ای به ریاست قباد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.

علی‌رضا حیدری فرماندار پاوه با اشاره به فعالیت 27 پزشک متخصص و 30 پزشک عمومی در این شهرستان، اظهار کرد: شهرستان پاوه به لحاظ نیروی انسانی با استعداد و متعهد پتانسیل‌های موجود کارنامه قابل قبولی در حوزه درمان دارد.

وی اشاره‌ای به بحث مشارکت‌های مردمی و موسسه‌های خیریه سلامت داشت و گفت: پاوه یکی از شهرستان‌های مشارکت‌پذیر استان، است در این بخش به خوبی عمل کرده و می‌کند.

فرماندار پاوه با اشاره به فعالیت موسسه خیریه سلامت شهرستان و مشارکت بالا و رضایت‌بخش مردم شهرستان در حوزه سلامت و همچنین سایر بخش‌ها همانند جمع‌آوری کمک‌ها برای مساجد، مسائل آموزشی،کمک‌های انسان‌دوستانه و…، گفت: پاوه یکی از شهرستان‌های مشارکت‌پذیر بوده که طی یک‌سال اخیر مبالغ خیلی خوبی برای خرید تجهیزات مورد نیاز بخش‌های مختلف پزشکی جمع‌آوری و تحویل بیمارستان داده شده که به نوبه خود بی‌نظیر است و جای تقدیر و تشکر دارد.

وی در ادامه به بحث بازگشایی مرز شوشمی اشاره کرد و گفت: باتوجه به تردد مسافر از این مرز هم از سمت ایران و هم از سمت عراق فرصت مناسبی جهت پیشرفت و ارتقای توریسم درمانی در شهرستان و حتی استان مهیا شده چرا که بسیاری از مسافرینی ورودی از سمت کشور همسایه به جهت انجام امورات درمانی حضور پیدا می‌کنند.

حیدری مهمترین مطالبه حوزه سلامت پاوه را داشتن ام.آر.آی دانست و گفت: مردم سخاوتمند و مجمع خیرین سلامت آمادگی دارند در صورت همکاری دانشگاه علوم پزشکی بخشی از هزینه خرید دستگاه را تقبل کنند.

محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن تشکر از همراهی حاج ماموستا قادری امام جمعه محترم پاوه و همکاری و مشارکت‌های مردم پاوه در تامین برخی از نیازمندی‌های درمانی و پزشکی بیمارستان قدس و گفت: در صورت مشارکت مردم، تلاش خواهیم کرد با همکاری شرکت‌های تجهیزات پزشکی نسبت به این خواسته بحق مردم خرید و نصب دستگاه ام.آر.آی اقدام کنیم.

وی در ادامه دستورات لازم در خصوص تامین اعتبار لازم جهت نصب دستگاه سنگ شکن که توسط خیرین خریداری شده صادر کرد.

شناسه خبر 77888