شناسه خبر:77954
1402/10/14 13:14:04

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: پاییز امسال یک‌هزار و 100 تُن عسل مرغوب از زنبورستان‌های شهرستان نهاوند برداشت شد.

توکل آبشناس اظهار کرد: شهرستان نهاوند با توجه به کوهستانی بودن منطقه، مراتع مرغوب و رونق کشاورزی، قطب اصلی تولید انواع عسل‌های مرغوب است.

وی افزود: وجود مزارع گشنیز و کلزا در شهرستان نیز به عسل تولیدی آن رنگ و بوی خاصی داده و این محصول از خواص دارویی برخوردار کرده که جاذبه‌ آن را برای مصرف‌کنندگان بالا برده است.

آبشناس تصریح کرد: درحال حاضر 85 هزار کلنی زنبور عسل با 350 بهره‌بردار در نهاوند وجود دارد که سالانه اواخر شهریورماه و در برخی از زنبورستان‌ها دوبار در سال اقدام به برداشت عسل می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند ادامه داد: زنبورداران و کشاورزان توانمند نهاوند با علاقه فراوان به پرورش زنبور عسل و تولید این ماده غذایی و دارویی ارزشمند اشتغال دارند و محصولات مرغوب خود را به بازار مصرف در کشور عرضه می‌کنند.

وی با بیان اینکه نهاوند به‌لحاظ جایگاه تولید عسل در سطح استان رتبه نخست را دارد، تأکید کرد: این محصول سال‌های گذشته به‌لحاظ بازار مصرف از رونق خوبی برخوردار بود، اما متأسفانه امسال به دلایل مختلف رونق گذشته را نداشته و فروش تولیدات آن با رکود مواجه شده است.

 

شناسه خبر 77954