شناسه خبر:77960
1402/10/14 13:32:03

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: در 9 ماه گذشته سال جاری بیش از 60 هزار نفر از خدمات دارویی و توانبخشی هلال احمر کردستان بهره‌مند شدند.

پیام جلالی امروز اظهار کرد: طی 9 ماه گذشته در سال جاری، از طریق مرکز درمان و توانبخشی هلال احمر استان، به بیش از 60 هزار بیمار خدمات‌رسانی شده است.

وی افزود: از این تعداد، یک هزار 243 نفر از خدمات فیزیوتراپی و ارتوپدی سنندج، 665 نفر از مرکز فیزیوتراپی و ارتوپدی سقز و بیش از 56 هزار نفر خدمات دارویی هلال احمر را دریافت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان، در ادامه با اشاره به واحد واکسیناسیون جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد: با هدف افزایش ایمنی زائران حجاج و عتبات و عموم جامعه در برابر بیماری‌های واگیردار، واکسیناسیون این افراد به طور تخصصی و ویژه برعهده جمعیت هلال‌احمر است که در مراکز درمانی تحت نظارت معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی صورت می‌گیرد و در این 9 ماه، تعداد 1358 نفر از حجاج، واکسن مننژیت، آنفولانزا و هپاتیت را دریافت نمودند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی در ادامه این گفتگو، با اشاره به پاسخگویی اثربخش به سوانح و حوادث از سوی این حوزه در زمان بحران، افزود: ارائه ظرفیت‌های بهداشت و درمان اضطراری در زمان سوانح و بحران، یکی از مهم‌ترین وظایف این حوزه محسوب می‌شود و کمک به تأمین زندگی سالم، ترویج صلح و ‌دوستی از دیگر اهداف مهم حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی است.

رضا سلیمان‌زاده ادامه داد: در بخش درمان و توانبخشی خدماتی ازجمله ساخت کفش طبی، پروتز دست، پروتز زانو، فیزیوتراپی، گفتار درمانی و... با حضور نیروهای مجرب و خدمات پیشرفته به مراجعان ارائه می‌شود و سالم‌سازی جامعه و ارائه خدمات به موقع ازجمله مهم‌ترین دغدغه‌های جمعیت هلال احمر می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای افزایش ارائه خدمات داروهای شیمی‌درمانی و داروهای خاص به بیماران، داروخانه جمعیت هلال احمر با تکمیل کادر داروخانه، یک شیفت چهار ساعته از اول آذرماه به زمان فعالیت داروخانه هلال احمر اضافه نموده و به‌صورت تمام‌وقت ارائه خدمت می‌نماید و همشهریان و هم استانی‌های گرامی میتوانند در تمامی ایام هفته به غیر از جمعه‌ها، از ساعت 8 الی20، جهت دریافت داروهای خود به داروخانه مراجعه فرمایند.

 

شناسه خبر 77960