شناسه خبر:77966
1402/10/16 09:31:51

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه گفت: این موضوع که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند «از کرمانشاه خبرهای خوبی می‌رسد»، هم مایه افتخار است و هم انگیزه‌های ما را برای کار و تلاش مضاعف را دو چندان می‌کند.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست شورای اداری شهرستان هرسین که با حضور معاونین استاندار و مدیران عضو برگزار شد، اظهار کرد: گاهی کسانی تلاش می‌کنند که جهان را برای ما غیرواقعی و بزک کرده نشان دهند تا جامعه اسلامی همیشه در یک خواب غفلت فرو برود.

وی افزود: این در شرایطی است که دشمنان لحظه‌ای از ما غافل نیستند و در طول شبانه‌روز هزاران دسیسه و فتنه برای ما می‌چینند و گاهی از آن صدها هزار دسیسه، یکی دو تای آن‌ها بروز ظاهری پیدا می‌کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: چند روز پیش با ایجاد مشکل برای پمپ بنزین‌ها به آرامش مردم حمله کردند و یا در جای دیگری در روال عادی زندگی مردم اخلال ایجاد کردند‌.

وی ادامه داد: این طیف وسیع از دشمنی نشان می‌دهد که استکبار جهانی هیچ حد و مرزی برای دشمنی نمی‌شناسد و گاهی قهرمان ملی ما را به شهادت می‌رساند و گاهی هم مردم بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشد و حتی با محدود کردن شیرخشک و پوشک نوزادان هم تلاش می‌کند تا آرامش مردم ما را به هم بریزد.

صحرایی خاطرنشان کرد: راهکار ایستادگی و مقاومت در برابر دسیسه‌ها و فتنه‌انگیزی‌های بسیار گسترده، آگاهی و آمادگی مردم است.

صحرایی بر ضرورت آشنایی مردم با یک پدیده مبارک به نام مکتب شهید سلیمانی، تأکید کرد و گفت: شهید سلیمانی علاوه بر اینکه یک قهرمان ملی برای جهان اسلام بود، یک مکتب جهانی هم داشت.

وی انتظار در صف شهادت را یکی از جلوه‌های والای مکتب شهید سلیمانی برشمرد و گفت: هفته قبل شهید رضی به جمع شهدا پیوست و در سالروز گرامیداشت مکتب شهید سلیمانی ده‌ها نفر از هموطنان ما شهید شدند و این راه همچنان ادامه دارد.

مدیر ارشد استان تاکید کرد: ما با افتخار مکتب شهید سلیمانی را ادامه می‌دهیم و شهادت با عزت و افتخار را برگزیده ایم و در صف انتظار هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اظهار خرسندی رهبر انقلاب از اتفاقات خوب در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این نقل قول را نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه، حجت‌الاسلام غفوری از مقام معظم رهبری فرمودند و من به این واسطه از همه عزیزانی که به هر شکلی سهمی در این ابراز خرسندی نایب امام زمان(ع) شریک بوده‌اند، سپاسگزاری می‌کنم.

وی ادامه داد: این موضوع که رهبر معظم انقلاب فرمودند «از کرمانشاه خبرهای خوبی می‌رسد»، هم مایه افتخار است و انگیزه‌های ما را برای کار و تلاش مضاعف دوچندان می‌کند و باید تلاش‌ کنیم قدردان این فرصت‌های پیش آمده برای خدمت باشیم.

صحرایی در ادامه با اشاره به جلسه مشترک این هفته هیأت دولت، گفت: خوشبختانه استان کرمانشاه توانست در شاخص‌های مد نظر دولت و پیگیری امور جزو استان‌های موفق کشور قرار گیرد.

وی افزود: کسب این موفقیت نباید ما را دچار خوشحالی زودرس کرده، چرا که تا سطح مطلوب فاصله داریم و نیاز است با جدیت بیشتری تلاش کرده تا استان را به حدمطلوب نزدیک کنیم.

صحرایی افزود: در مسیر رسیدن به قله، خستگی، توقف و ناامیدی معنایی ندارد و باید با سرعت و جدیتی هرچه بیشتر در مسیر رشد و توسعه استان حرکت کنیم.

وی با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان و بدخواهان از حضور مردم در پای صندوق‌های رای خشمگین می‌شوند، بنابراین وظیفه داریم تلاش خود را برای مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات انجام دهیم.

 

  تعریض خیابان اصلی شهر مطالبه جدی مردم

یکی از مطالبات مردم هرسین در این سفر، تعریض خیابان اصلی شهر بود. استاندار در این خصوص، گفت: یکی از مطالبات جدی مردم هرسین که پس از سال‌ها، هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است، موضوع تعریض خیابان اصلی شهر هرسین است که بخشی از آن مربوط به بافت فرسوده است و بناهای آن خطراتی را برای مردم ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: کارگروهی با محوریت فرماندار به جمع‌آوری ایده‌های و مطالعات صورت گرفته پیرامون طرح تعریض این خیابان بپردازد و پس از جمع بندی‌های کارشناسی و با استفاده از ظرفیت‌های شهری، به ارایه یک راهکار مناسب برای اجرای این طرح بپردازد.

 

  رفع تنش آبی شهر هرسین تا خرداد 1403

رفع تنش آبی هرسین را یک دغدغه بسیار جدی مطرح شده در نشست شورای اداری بود.

در این نشست مصوب شد برای حل این مشکل ضرورت دارد طی 10 روز آینده نشستی به مسوولیت و مدیریت و دعوت فرماندار و با حضور مدیران عامل آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای برای تعیین تکلیف تامین آب شرب شهر تشکیل دهند و اجرای طرح آبرسانی به شهر هرسین و رفع دغدغه تنش آبی آن تا خرداد ماه 1403 انجام شود.

شناسه خبر 77966