شناسه خبر:77984
1402/10/16 12:37:08

امام جمعه همدان گفت: مشارکت در انتخابات یکی از وظایف ما در تامین امنیت کشور است به ویژه که کمترین اثر شرکت در انتخابات ناامیدی دشمن است

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز جمعه همدان در حسینیه امام خمینی(ره) اظهار کرد: انسان یک شخص مسئول است و باید در بارگاه الهی پاسخگو باشد بنابراین اگر تقوا را رعایت و به مسئله مسئولیت و پاسخگو بودن توجه کنیم، انسان بهتر زندگی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه حادثه تروریستی کرمان بسیار تاسف انگیز بود افزود: باید مراتب همدردی خود را با خانواده شهدا و مردم کرمان اعلام کنیم، چراکه این اتفاق باعث تاسف عمیق و شدید جامعه ما شد و بزرگترین حمله تروریستی به صورت انتحاری پس از انقلاب به حساب می‌آید.

امام جمعه همدان با بیان اینکه شماری از زنان و کودکان در این حادثه تروریستی مظلومانه به شهادت رسیدند تصریح کرد: این جنس از اقدامات تروریستی تفکر را ماندگارتر می‌کند به تعبیری آنچه برای دشمن خطر دارد مکتب، تفکر و اندیشه است، نه فرد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند من هم اگر از دنیا بروم اتفاقی رخ نمی‌دهد چراکه آنچه در جامعه ایرانی و در انقلاب اسلامی حرکت ایجاد کرده است تفکر ناب اسلامی بوده است و نه فرد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه مکتب الهی مانند مکاتب بشری نیست خاطرنشان کرد: در مکاتب بشری کشته شدن افراد ضعف ایجاد کرده و باعث اضمحلال بشری می‌شود اما در مکتب الهی شهادت باعث تقویت مکتب است همان طور که امام فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است.

وی با اشاره به اینکه شهادت امام حسین(ع) است که اسلام را نگاه داشته است گفت: در طول تاریخ هرگاه شهادتی اتفاق افتاده است، مکتب تشیع تقویت شد و تضعیفی صورت نگرفت، به طوری که سر امام حسین(ع) بر نیزه شد اما اسلام پایدارتر و ماندگارتر شد‌.

امام جمعه همدان در ادامه با بیان اینکه آنچه از بین رفت یزید و تخت و تاج بنی‌امیه بود اظهار کرد: در تحلیل این حادثه همه جوانب را باید لحاظ کرد، البته احساسات جامعه جریحه دار شده اما همه ما باید به قوه عاقله نظام در کیفیت برخورد اعتماد کنیم.

وی با اشاره به اینکه اصل انتقام قطعی است افزود: انتقام حق مردم و نظام اسلامی است اما کیفیت آن وابسته به اقتضائات و شرایط مختلف است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی در ادامه با تاکید بر اینکه طبیعی است که باید اقداماتی انجام شود که بازدارنده باشد تصریح کرد: پس از شهادت سردار سلیمانی باید این سوال را پرسید که آیا جریان استکبار در منطقه تضعیف شده یا تقویت؟ آیا خروج آمریکا از منطقه رشد پیدا کرده یا خیر؟ امروز پس از شهادت سردار، شاکله استکبار در منطقه فروریخته و این برآیند همان انتقام سخت است.

وی در بخش دیگر با تاکید بر اینکه باید مراقبت کنیم از دشمن بازی نخوریم خاطرنشان کرد: وقتی یک حادثه تروریستی در کشور رخ می‌دهد تنها یک حادثه نیست، در واقع دشمن فقط یک ترور را طراحی نمی‌کند، بلکه همه حواشی قهری و ساختگی را طراحی می‌کند و طراحی‌های ترکیبی برای بهره‌برداری بیشتر را مد نظر قرار می‌دهد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه دشمن هم مسأله ترور را برنامه‌ریزی می‌کند و هم عملیات روانی آن را طراحی می‌کند اضافه کرد: در مسیر عملیات روانی برخی می‌گویند کار نظام است، این افراد با کدام استدلال این سخنان بی‌اساس را مطرح می‌کنند؟

وی با اشاره به اینکه در ادامه عملیات روانی عده‌ای خوشحالی و عده‌ای نیروهای امنیتی را تضعیف می‌کنند افزود: عده‌ای هم بر این نکته که این انتقام شما چه شد؟ تاکید می‌کنند، این دست از کارها حواشی است که گاها قهری و گاهی برنامه‌ریزی شده توسط دشمن است از همین رو همه باید مراقبت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی تصریح کرد: گاه گاهی هم تلاش می‌کنند بین نیروهای انقلاب اختلاف ایجاد کنند که باید مراقبت شود و این نقشه‌ها خنثی شوند.

وی در ادامه یادآور شد: یکی از حواشی که ایجاد می‌کنند و دشمن روی آن حساب باز کرده است، کار رسانه‌ای و تضعیف نیروهای امنیتی است، به نحوی که تلاش می‌کنند نیروهایی که شبانه روز فعالیت می‌کنند را زیر سؤال ببرند، اما فراموش نکنیم که دشمن در تمام طول سال برنامه‌ریزی می‌کند که ناامنی ایجاد کند اما موفق نبوده است و این نتیجه تلاش همین نیروهاست.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: در مجموع باید کمک کنیم تا امنیت در کشور تقویت شود چراکه امنیت نعمت برای همه جریان‌های سیاسی است، امنیت خواسته همگانی است و ارتباطی به طرفدار و غیرطرفدار نظام و با حجاب یا بی‌حجاب ندارد.

وی با بیان اینکه وقتی حوادثی رخ می‌دهد همه هموطنان ما آسیب می‌بینند گفت: ما مردم هم در تألیف مسأله امنیت در جامعه مسئول هستیم و در کنار نیروهای امنیتی که وظیفه اصلی آنهاست، قرار داریم.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه یکی از عوامل تقویت امنیت جامعه، انسجام داخلی کشور است اظهار کرد: پرهیز از اختلافات بین مردم و جریان‌های سیاسی مدنظر باشد به ویژه در زمان نزدیکی به انتخابات باید مراقبت کرد، چراکه برخی به تخریب نظام روی می‌آورند تا خود را مطرح کنند و در این بین دلشان به حال مردم نسوخته است.

وی در بخش دیگر از سخنانش متذکر شد: هیچکس برای رضای خدا نظام را تضعیف نمی‌کند بلکه می‌خواهد بگوید من شایسته هستم، اگر کسی در این بین اختلاف افکنی می‌کند و در مواردی بدیهیئت را انکار می‌کند، به هیچ وجه نباید به او رای داد چراکه انسان‌های خطرناکی است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه این افراد به قدرت نرسیده تضعیف را در دستور کار قرار دادند و زمانی که به قدرت برسند به طور مضاعف تضعیف خواهند کرد گفت: کشور به انسجام داخلی نیاز دارد و مقام معظم رهبری هم فرمودند از دوقطبی‌های کاذب باید پرهیز شود.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه مشارکت بالا دندان طمع دشمن را می‌کند اظهار کرد: دشمن وقتی حضور مردم را نبیند طمع بیشتری خواهد داشت و حضور مردم به معنای واقعی کلمه تامین کننده امنیت است به طوری که این مسأله شعار نیست بلکه یک واقعیت است.

وی با بیان اینکه دشمن بر اساس میزان حضور مردم برنامه‌ریزی می‌کند افزود: چنانچه حضور مردم در انتخابات بالا باشد، امنیت کشور تقویت می‌شود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه تک تک آرا در ایجاد امنیت موثر است تصریح کرد: کمترین تاثیر آن ناامید کردن مردم است به ویژه که دشمن وقتی مردم را می‌بیند وحشت می‌کند و این بازدارنده است.

 

شناسه خبر 77984