شناسه خبر:78004
1402/10/16 13:10:56

سپهرغرب-گروه دانش:سفیر ازبکستان کشاورزی و نساجی را دو حوزه اولویت‌دار این کشور برای همکاری با ایران عنوان کرد و از برنامه‌ریزی برای افزایش همکاری‌های فناورانه با ایران تا یک میلیارد دلار خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، فریدالدین نصریوف ظهر پنجشنبه با حضور در یازدهمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته ایران‌ساخت، از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید گفت: هیئتی از جمهوری ازبکستان به ایران آمده‌اند تا در بازدید از نمایشگاه با فناوری‌های جدیدی که از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی عرضه شده، آشنا شویم. هدف از این بازدید آن است که درصورتی که فناوری‌هایی منطبق بر نیازهای ما عرضه شده باشد، ارزیابی کنیم تا امکان انتقال آن‌ها به ازبکستان فراهم شود.

سفیر ازبکستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته (2023) همکاری ما با ایران در حوزه‌های مختلف فناوری حدود 500 میلیون دلار بوده و برنامه داریم که این میزان را به یک میلیارد دلار افزایش دهیم.

وی این همکاری‌ها را اقدامی مؤثر برای هر دو کشور ایران و ازبکستان توصیف کرد و گفت: اولویت‌های همکاری فناورانه ما با ایران در حوزه‌های کشاورزی و نساجی است.

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته ایران‌ساخت از سه‌شنبه (12 دی‌ماه) در محل سالن‌های 31، 40 و 44 نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد و تا جمعه (15 دی‌ماه) ادامه داشت.

فرصت ثبت‌نام حضور برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور از اول مهرماه تا اول آبان‌ماه امسال اعلام شده بود و تعداد 330 شرکت در یازدهمین رویداد ایران‌ساخت حاضر بودند و 10 هزار و 500 محصول در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

یازدهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی «ایران‌ساخت» در 14 بخش موضوعی به‌منظور عرضه محصولات و خدمات فناورانه ایران‌ساخت برگزار می‌شود. «نفت و پتروشیمی»، «برق»، «الکترونیک و نرم‌افزار»، «عمران و ساختمان»، «مکانیک»، «شیمی و متالورژی»، «کشاورزی و محیط‌زیست»، «فیزیک پایه»، «تجهیزات عمومی آزمایشگاهی»، «مواد آزمایشگاهی»، «مهندسی پزشکی و زیست مواد»، «تجهیزات آزمون صنعتی»، «خدمات کالیبراسیون» و «تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی مدارس» برگزار شد.

 

شناسه خبر 78004