شناسه خبر:78028
1402/10/17 10:41:20

مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی قلیچ‌خانی، از جانبازان مدافع حرم، برگزار شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهیدمفتح، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قلیچ‌خانی در این مراسم که در محل نمازخانه نیروگاه شهیدمفتح همدان برگزار شد، اظهار کرد: کسی که دنبال ایثار و شهادت است، باید تمام توجهش به حفظ بیت‌المال باشد؛ چنین کسی حاضر است از جان بگذرد برای اسلام، اما با دقت از بیت‌المال مراقبت کند.

وی تصریح کرد: زنده شدن فرهنگ ایثار و شهادت یکی از نشانه‌های تقوا داشتن انسان است که در وجود شهید حاج‌قاسم سلیمانی ظهور کرده بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قلیچ‌خانی با طرح این سؤال که چطور باید این فرهنگ را در جامعه زنده نگه داریم؟ عنوان کرد: تبیین خاطرات و هر آنچه مربوط به شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت بوده، بخشی از رسالت ما در حفظ و زنده نگاه داشتن فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به اینکه به برکت خون شهید حاج‌قاسم سلیمانی آمریکا از عراق اخراج شد، تبیین کرد: این ثمره خون شهدا و زنده نگه داشتن یاد شهدا است.

این جانباز مدافع حرم ادامه داد: حاج‌قاسم سلیمانی کشوری که هیچ امیدی به برگشتش نبود را زنده کرد و چنانچه بخواهیم از او و آثار وجودی و شهادتش صحبت کنیم، تا سالیان سال حرف برای گفتن داریم.‌

وی با تأکید بر اینکه باید از شهیدهمدانی و شهیدسلیمانی در زندگی الگو بگیریم و با زنده نگه داشتن یاد شهدا از متقین باشیم و آثار اعمال عبادی خود را در زندگی مورد توجه قرار دهیم، خاطرنشان کرد: خداوند از مؤمنین جان‌هایشان را می‌خرد و به ما معرفی می‌کند و ما باید برای تربیت نسل جدید از مرام شهدا بهره‌مند شویم.

 

شناسه خبر 78028