شناسه خبر:78037
1402/10/17 10:51:45
مدیرکل بنیاد مسکن کردستان خبر داد؛

مقاوم‌سازی 6 هزار واحد مسکن روستایی در کردستان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان از مقاوم‌سازی 6 هزار واحد مسکن روستایی در استان طی سال‌جاری با کمک بانک‌های عامل خبر داد.

سعید رسولی اظهار کرد: در بحث مسکن روستایی، تا امروز 56 هزار و 151 واحد در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در مقابل هرگونه بلایای طبیعی مقاوم‌سازی شده و این تعداد شامل 45 درصد مسکن روستایی را تشکیل می‌دهد.

وی بیان کرد: تسهیلات مسکن روستایی از 200 میلیون تومان به 350 میلیون تومان افزایش یافته و بازپرداخت آن 20 ساله با کارمزد 5 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: خبر خوب دیگر هم اینکه سالیانه چهار هزار واحد در کردستان مقاوم‌سازی روستایی انجام می‌شود که سال جاری 6 هزار واحد با کمک بانک‌های عامل مقاوم‌سازی خواهد شد.

  ‌اتمام 700 واحد مسکن محرومان از محل تفاهم‌نامه بنیاد مستضعفان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان ادامه داد: در حوزه مسکن روستایی از محل تفاهم‌نامه بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان در کشور، تفاهم‌نامه 20 هزار واحدی امضا و هزار واحد آن به مسکن محرومان استان کردستان اختصاص یافته که تا امروز 700 واحد آن به اتمام رسیده و تا پایان اردیبهشت مابقی آن هم تکمیل می‌شود.

رسولی افزود: در این طرح دو تن میلگرد رایگان، 10 تن سیمان رایگان و 50 میلیون تومان بلاعوض هم به متقاضیان اهدا می‌شود که در تمام شهرستان‌ها توزیع شده و یک اتفاق مبارک و خوب بود.

وی گفت: در زلزله فروردین 1400 تعدادی از خانه‌های روستایی خسارت دیدند و بنا بر تکلیف در روزهای نخست برآورد خسارت انجام و بازسازی تمام واحدها انجام شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان با تأکید بر اهمیت مقاوم‌سازی مسکن روستایی بیان کرد: در بخش غربی استان دو شهر سروآباد و مریوان که روی خط گسل زلزله هم قرار دارند، مسکن روستایی از نظر مقاوم‌سازی، ضعیف‌ترین عملکرد را دارند به دلیل اینکه مردم روستاهای این دوشهر از تسهیلات مسکن روستایی استقبال نمی‌کنند و آسیب‌پذیرترین بخش استان هم همین بخش است.

  ‌مقاوم‌سازی 70 درصدی مسکن روستایی در شرق کردستان

رسولی اشاره کرد: در دو شهر سروآباد و مریوان 20 درصد مسکن روستایی مقاوم سازی شده و در مقابل، بخش شرقی استان که شامل بیجار، قروه و دهگلان است روی خط گسل هم قرار ندارد ولی خوشبختانه 70 درصد مقاوم‌سازی شده است.

وی گفت: علاوه بر اینکه 6 هزار واحد مسکن روستایی را امسال مقام‌سازی خواهیم کرد، سود بانکی تسهیلات آن‌ها هم کم بوده و اگر جذب کامل انجام شود برای سال‌های آتی می‌توانیم تا دو هزار واحد بیشتر جذب داشته باشیم.

شناسه خبر 78037