شناسه خبر:78072
1402/10/18 09:52:16
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان خبر داد؛

بهره‌برداری از 2500واحد مسکن روستایی از سهمیه نهضت ملی در کردستان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان از بهره‌برداری از دو هزار و 500 واحد مسکن روستایی از سهمیه نهضت ملی در استان خبر داد.

سعید رسولی اظهار کرد: بنیاد مسکن به عنوان یکی از اعضای ثابت شورای مسکن استان در تمامی جلسات این شورا حضور دارد و تمام تکالیف و وظایف محوله در این شورا در خصوص اجرای نهضت ملی مسکن را به نحو احسن دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن کردستان در چهار بخش ایفای نقش دارد، بیان کرد: در بخش نهضت ملی استان 18 درصد آن را مسکن روستایی تشکیل می‌دهد و در بخش نهضت ملی مسکن روستایی از ابتدای سال جاری تا امروز تعداد 3 هزار و 400 واحد با همکاری بانک‌های عامل عقد قرارداد شده و اجرایی کردن آن هم شروع شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: 2 هزار و 500 واحد مسکن روستایی هم از سهمیه نهضت ملی به بهره‌برداری رسیده است و 3 هزار و 781 واحد در حوزه نهضت ملی مسکن شهری توسط بنیاد مسکن تعریف شده است.

رسولی گفت: در حوزه مسکن روستایی تا سال 1401 سالیانه 4 هزار واحد مقاوم سازی مسکن روستایی انجام شده است.

  تأمین زمین مسکن برای 4 شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت در کردستان

وی خاطرنشان کرد: محور بعدی هم بحث نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت است که با توجه به وجود متقاضی از 11 شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت تاکنون برای 4 شهر تأمین زمین انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان ادامه داد: از این چهار شهر، دو شهر آن برده‌رشه و چناره در مریوان و دو شهر دیگر هم دزج و سریش‌آباد در قروه است که اراضی توسط راه و شهرسازی تأمین شده و عملیات اجرایی آن شروع شده است.

رسولی بیان کرد: در چهار شهر دیگر هم بحث تملک زمین در دستور کار است و تا یک ماه دیگر ساماندهی متقاضیان هم انجام خواهد شد.

وی محور بعدی فعالیت بنیاد مسکن را شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت خواند و گفت: در پنج شهر کامیاران، دهگلان، قروه، بیجار و دیواندره هم با تولیت بنیاد مسکن کردستان تأمین زمین در دستور کار است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان اذعان کرد: پیشرفت قابل توجه در پروژه مسکن شهری قروه به عنوان اولین پروژه نهضت ملی شهری استان را شاهد بودیم که پروژه 72 واحدی نهضت ملی شهرستان قروه در ماه‌های اخیر به بهره‌برداری رسید.

3 هزار و 781 واحد در حوزه نهضت ملی شهری توسط بنیاد مسکن تعریف شده است

‌ر سولی افزود: در چهار شهر دیگر هم فازهای بعدی آنها در دستور کار قرار دارد که در مجموع 3 هزار و 781 واحد در حوزه نهضت ملی شهری توسط بنیاد مسکن تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد زمین‌هایی که توسط راه و شهرسازی باید تأمین می‌شد 80 درصد تأمین شده و عملیات اجرایی آن شروع شده ولی برای 20 درصد مابقی که در شهرستان کامیاران واقع شده یعنی 720 واحد مابقی راه و شهرسازی به دنبال تأمین اراضی است و در ادامه فعالیت آنها هم آغاز می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان بیان کرد: پروژه 200 واحدی نهضت ملی مسکن تاوگه در شهرک بهاران سنندج و یکی از پروژه‌های شاخص استان حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رسولی خاطرنشان کرد: 80 واحد پروژه تاوگه در فصل بهار به بهره‌برداری می‌رسد و مابقی هم در زمانبندی انجام شده در هفته دولت 1403 تحویل خواهد شد.

  نهضت ملی چرا در استان کردستان عقب ماندگی دارد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان با بیان اینکه نهضت ملی چرا در استان کردستان عقب ماندگی دارد، گفت: در رسانه‌ها هم اطلاع رسانی در این خصوص شده است و یکی از دلایل مهم بحث سود تسهیلات بانکی و افزایش تسهیلات بانکی است.

وی افزود: دولت در ماه‌های اخیر در حوزه نهضت ملی مسکن شهری از 350 میلیون به 550 میلیون افزایش تسهیلات داشته و سود بهره بانکی هم کاهش یافته است.

رسولی اذعان کرد: دلیل مهمتر عقب ماندگی ساخت نهضت ملی در استان توپوگرافی استان است که از نظر تملک اراضی جغرافیایی استان به گونه‌ای است که برای نهضت ملی زمان‌بر شده و فرایند خاصی طی شده است.

وی بیان کرد: بنا داریم در ایام دهه مبارک فجر، نهضت ملی مسکن 42 واحدی در دهگلان و 120 واحدی دیواندره و 12 واحدی را در بیجار به بهره‌برداری برسانیم

شناسه خبر 78072