شناسه خبر:78093
1402/10/18 11:40:50
معاون دادگستری کل استان مرکزی عنوان کرد:

آشفته‌بازار در روزبازارهای اراک

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: تجمع بی ضابطه و بدون تفکیک صنوف در روزبازارها به ویژه جمعه بازار انتهای خیابان قائم مقام، نماد شلختگی در انضباط شهری و پس ماندگی نهادهای متولی نظارت بر اصناف است که همگی سبب ایجاد یک آشفته بازار شده است.

محسن خیرمند، اظهار کرد: تصمیمات غیر کارشناسی، همواره نارضایتی‌ها را به بار می‌آورد که مصداق بارز آن را در بحث جانمایی و مدیریت روزبازارهای شهری اراک شاهد هستیم به طوری که هیچ‌کدام از این روزبازارها حداقل استانداردهای لازم بهداشتی را ندارند.

وی ادامه داد: انجام اقدام جامع در خصوص سامان‌دهی این روز بازارها امری به شدت ضروری است و تمامی متولیان باید ضمن یک‌ هم‌ افزایی مطلوب در جهت بهبود شرایط اقدام کنند.

این مقام قضایی گفت: فعالیت روزبازارها باید ضمن استقرار در یک محل مناسب، مطابق یک قاعده منظم و ساعات کاری مشخص باشد و این رویه ای که اکنون وجود دارد و در ساعات انتهایی شب پاکبانان شهرداری، با کوهی از زباله‌ها مواجه هستند، باید برچیده شود و فروشندگان حاضر در این محل نیز باید به حفظ نظم و بهداشت روز بازار کمک کنند.

وی افزود: امری که خلاء آن در شهر اراک به طرزی وافر، مشهود است کمبود بازارچه‌های محلی عرضه مایحتاج ضروری مردم است که احداث مستمر و سریع آن در تمامی محلات، نیازی مبرم است تا هم باعث کنترل قیمت‌ها شود و هم متعاقب آن سبب دسترسی آسان تر مردم به خدمات شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی در پایان گفت: وضعیت جمعه بازار شهرک الغدیر از تمامی روزبازارهای اراک، اسفبارتر است و با توجه به نزدیکی به منطقه مسکونی و انسداد معبر اصلی در جریان برپایی آن، گزارشات متعددی از نارضایتی ساکنین محلات مجاور واصل شده است که دستگاه قضایی به عنوان حامی حقوق مردم در جهت حفظ حقوق ساکنان این محلات، اقدام خواهد کرد.

وی تاکید کرد: اگرچه فلسفه تشکیل روزبازارها، سهولت دسترسی به مردم به تامین نیازهای ضروری شان با قیمتی مناسب است، لکن آن‌چه که در روزبازار‌های شهر اراک شاهد هستیم، نابسامانی آزاردهنده ای است که به صورت مشکلات مختلف اعم از اجتماعی، ترافیکی و زیست محیطی نمود پیدا کرده است و می‌طلبد شهرداری اراک به عنوان متولی اصلی موضوع، نسبت به حل مشکلات اقدام کند.

 

 

شناسه خبر 78093