شناسه خبر:78126
1402/10/19 10:06:54

سپهرغرب، گروه خبر: معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت: کار ساخت مدرسه اوتیسم که در محله دولت‌آباد شهر کرمانشاه ساخته شده، هم‌اکنون به اتمام رسیده و در مرحله خرید تجهیزات مورد نیاز برای مدرسه هستیم.

سعید سلگی معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با اشاره به ساخت نخستین مدرسه تخصصی اوتیسم در کرمانشاه، اظهار کرد: تاکنون برای ساخت این مدرسه که با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز استان احداث شده، بالغ بر 4 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی گفت: کار ساخت این مدرسه که در محله دولت‌آباد شهر کرمانشاه ساخته شده، هم‌اکنون به اتمام رسیده و در مرحله خرید تجهیزات مورد نیاز برای مدرسه هستیم.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با اشاره به ساخت این مدرسه براساس استاندارد‌های خاص مدارس اوتیسم، گفت: این نخستین مدرسه خاص دانش‌آموزان اتیسمی در کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه مدرسه اوتیسم شهر کرمانشاه 15 کلاسه بوده که هر کلاس در زمان بهره‌برداری بین چهار تا پنج دانش‌آموز خواهد داشت، تأکید کرد: مدارس اوتیسم دارای استاندارد‌های خاصی هستند.

سلگی با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز استان کرمانشاه امسال تعهد ساخت 78 مدرسه با 61 میلیارد تومان اعتبار را داده‌اند، گفت: خیرین مدرسه‌ساز استان کرمانشاه تا این وقت از سال حدود 70 درصد تعهدات خود در امر مدرسه‌سازی را محقق کرده‌اند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه حدود 460 خیر مدرسه‌ساز حقیقی و حقوقی دارد، افزود: این استان 264 خیر مدرسه‌ساز مرد و 76 خیر مدرسه‌ساز خانم و همچنین 78 خیر مدرسه‌ساز حقوقی هم دارد.

شناسه خبر 78126