شناسه خبر:78243
1402/10/21 10:28:22

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: چشم‌انداز شرکت برق استان همدان قرار گرفتن در جمع سه شرکت برتر کشور بوده که در این رابطه محورهای تحقق این هدف سازمانی تدوین شده و در آینده‌ای نزدیک این استان جزء هوشمندترین شرکت‌های برق کشور خواهد بود.

علی سهرابی‌بیدار چهارشنبه 20 دی‌ماه در جلسه بررسی مشکلات حوزه برق شهرستان رزن اظهار کرد: مأموریت شرکت توزیع برق مطمئن و پایدار برای مشترکان برق است که در این رابطه چهار محور برای توسعه برق استان و ارتقای رضایتمندی مردم تعریف کرده‌ایم.

وی افزود: چهار محور و ریل‌ توسعه و استراتژیک تعریف‌شده در مأموریت ما محور هوشمندسازی، قابلیت اطمینان، بهره‌وری و مشتری‌مداری است که با تحقق آن‌ها رضایتمندی مشترکان استان محقق خواهد شد.

سهرابی‌بیدار با اشاره به حوزه برق شهرستان رزن، تصریح کرد: در بحث توسعه و اصلاح برق شهرستان رزن اعتباری افزون‌بر 72 میلیارد تومان بر مبنای بازار امسال هزینه صرف شده است.

وی تعداد مشترکان برق شهرستان رزن را 31 هزار و 672 مشترک برشمرد و خاطرنشان کرد: از این تعداد 26 هزار و 822 اشتراک به مشترکان خانگی، 819 مورد به مشترکان عمومی، 955 اشتراک به مشترکان کشاورزی، 649 مورد به مشترکان صنعتی و دو هزار و 427 اشتراک به مشترکان تجاری و سایر اختصاص دارد.

فرماندار رزن هم از اختصاص پنج تا 10 میلیارد تومان توسط کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به حوزه برق رزن خبر داد و گفت: تقویت ولتاژ برق برخی از روستاهای دارای کارگاه‌های مختلف تولیدی موزائیک‌سازی و لاستیک‌سازی، جزء برنامه است که توجه به این امر ضرورت دارد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار با تأکید بر توجه ویژه شرکت توزیع نیروی برق استان همدان به زیرساخت‌های برق شهرستان رزن، تصریح کرد: روستاهای منصورآباد، ملابداغ و بابانظر ازجمله روستاهای سطح شهرستان هستند که در حوزه برق مشکلاتی دارند و اولویت رفع مشکلات و تقویت برق این روستاها توسط شرکت برق، ضروری است.

وی همچنین با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن شهرستان رزن، یادآور شد: اکنون 94 واحد از مسکن نهضت ملی مسکن شهر رزن با پیشرفت فیزیکی بیش از 30 درصد درحال احداث بوده که از شرکت توزیع نیروی برق استان درخواست داریم نسبت به تأمین زیرساخت‌های برق این طرح اقدامات لازم را انجام دهد.

غفاری‌آثار در ادامه یادآور شد: برخی از روستاهای سطح شهرستان دارای ضعف ولتاژ برق هستند که حل مشکل این روستاها نیز باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به عملکرد خوب شرکت برق شهرستان رزن، بیان کرد: ایجاد زیرساخت‌های خدماتی و عمرانی در سطح شهرستان از نقش مؤثری در توسعه و عمران دوچندان رزن برخوردار خواهد بود.

غفاری‌آثار با اشاره به زیرساخت‌های حوزه بهسازی و مقاوم‌سازی روستایی سطح شهرستان رزن، گفت: از 85 روستای سطح شهرستان با اعتباری افزون‌بر 66 میلیارد تومان، 43 روستا آسفالت شده است؛ ضمن اینکه 29 روستا نیز با تخصیص اعتباری افزون‌بر 43 میلیارد تومان آسفالت و بهسازی خواهند شد.

وی با بیان اینکه هفته گذشته با حضور استاندار سه جشن در شهرستان رزن برگزار شد، افزود: علاوه‌بر جشن پایان مقاوم‌سازی مساکن روستایی، جشن فاز نخست اتمام بهسازی روستاهای بخش مرکزی و نیز آسفالت تمامی روستاهای بخش مرکزی شهرستان رزن حتی روستاهای زیر 20 خانوار را نیز داشتیم.

غفاری‌آثار اظهار کرد: ارائه این خدمات ارزنده در روستاهای شهرستان موجب شده مردم نیز در روستای خود پای کار آمده و مشارکت و هم‌افزایی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به بزرگ‌ترین کارخانه صنعتی فویل آلومینیومی غرب کشور واقع در این شهرستان، مطرح کرد: واحد صنعتی رزن صاف یکی از مجموعه‌های مادر و تخصصی شهرستان و سومین شرکت ایران بوده که از ابتدای سال‌ جاری به‌صورت کامل تعطیل و راکد شده بود که با پیگیری‌های دستگاه قضائی استان و شهرستان و با همکاری سازمان صمت و معاون صنایع صمت استان و فرمانداری شهرستان، دوباره احیا و وارد مدار شده و براساس قول مساعد سرمایه‌گذار جدید بخش خصوصی، این طرح صنعتی در فاز نخست برای 500 نفر و در سال آینده برای دو هزار نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.

غفاری‌آثار ادامه داد: شهرستان رزن دارای 21 واحد صنعتی بوده که از این تعداد، 11 واحد در شهرک صنعتی رزن واقع شده و با دریافت تسهیلات بانکی این طرح‌ها قابل افتتاح و بهره‌برداری هستند که در این رابطه مساعدت و همکاری بانک‌ها ضرورت دارد.

وی همچنین بیان کرد: در شهرستان رزن 100 هکتار گلخانه آماده احداث وجود دارد که با پرداخت تسهیلات بانکی و به سرانجام رسیدن این گلخانه‌ها، برای یک‌هزار نفر از جوانان شهرستان اشتغال ایجاد خواهد شد.

مدیر توزیع برق شهرستان رزن هم گفت: شهرستان رزن دارای 84 روستا، دو شهر و دو بخش بوده که طی دو سال گذشته اقدامات ارزنده‌ای به‌منظور ارائه خدمات هرچه مطلوب‌تر در حوزه برق این شهرستان انجام شده است.

عباس صفایی ادامه داد: در سال‌ جاری به‌منظور هوشمندسازی کنتورها در شهرستان رزن 638 کنتور تعویض شده و 116 دستگاه کنتور نیز باقی مانده که تعویض این کنتورها نیز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به دو پست برق 63 مگاواتی در شهر رزن و دمق، افزود: این شهرستان دارای 214 پست برق عمومی، 916 پست برق اختصاصی، 17 فیدر فشار متوسط و 470 فیدر فشار ضعیف است.

صفایی تعداد پست‌های 20 کیلوولت این شهرستان را یک‌هزار و 130 دستگاه برشمرد و تصریح کرد: طول شبکه فشار ضعیف برق این شهرستان 400 کیلومتر و شبکه فشار متوسط 900 متر بوده؛ ضمن اینکه در بحث طرح تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار در سال گذشته 35 کیلومتر و امسال نیز تاکنون 21 کیلومتر طرح تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار انجام شده و 11 کیلومتر نیز در دست اقدام است‌.

وی گفت: کاهش سرقت، کاهش تلفات، بالا بردن ضریب و قابلیت اطمینان شبکه ازنظر قطعی در شرایط بحرانی چون باد و طوفان، کاهش خطر برق‌گرفتگی و کاهش خاموشی‌های ناشی از اتصال سیم‌های مسی برق در زمان بارندگی و وزش باد، از مزایای تبدیل سیم‌های مسی برق به کابل خودنگهدار به‌شمار می‌رود.

صفایی ادامه داد: در سال گذشته 13 پست ترانس برق جدید و امسال نیز تاکنون 9 پست ترانس جدید احداث شده و پنج دستگاه پست ترانس نیز درحال احداث است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته پست اختصاصی نیرورسانی به گلخانه‌ها با 35 دستگاه انجام شده است، گفت: امسال نیز 32 دستگاه پست اختصاصی نیرورسانی به گلخانه‌ها انجام شده و 10 دستگاه نیز درحال اجرا است.

صفایی یادآور شد: در سال‌ جاری 850 کنتور تک‌فاز در بحث فروش انشعاب انجام شده و 300 مورد نیز دارای درخواست هستیم که تا پایان سال این درخواست‌ها نیز انجام خواهد شد.

وی روشنایی معابر روستایی را یکی از معضلات مهم این شهرستان در سال‌های گذشته دانست و گفت: خوشبختانه در دو سال گذشته یک‌هزار و 485 دستگاه چراغ روشنایی کم‌مصرف نصب شده که در هشت سال گذشته این اقدام در شهرستان بی‌نظیر بوده است؛ ضمن اینکه نصب 300 دستگاه نیز تا پایان امسال انجام خواهد شد.

 

شناسه خبر 78243