شناسه خبر:78245
1402/10/21 10:31:25
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان:

29 هزار همدانی وام ازدواج یا فرزندآوری دریافت کردند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه 29 هزار هم‌استان ما از ابتدای امسال تاکنون وام ازدواج و فرزندآوری دریافت کرده‌اند، گفت: مجموع تسهیلات ارائه‌شده 37 هزار و 771 میلیارد ریال بوده است.

حسن پیمانی روز چهارشنبه در نخستین شورای اطلاع‌رسانی دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی استان همدان ابراز کرد: 14 هزار و 761 نفر از این تعداد تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده‌اند و سایرین نیز وام ازدواج گرفته‌اند.

وی اظهار کرد: میزان تسهیلات ارائه‌شده در زمینه فرزندآوری هشت هزار و 380 میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: 29 هزار و 330 میلیارد ریال از تسهیلات یادشده نیز در قالب وام‌های ازدواج به زوجین همدانی پرداخت شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه سالانه مبالغ قابل توجهی از منابع کشور در جهت حمایت از ازدواج جوانان، فرزندآوری، کمک به مشاغل خانگی، توسعه کسب‌وکارها و حمایت از بخش تولید، صنعت و صادرات به‌عنوان تسهیلات پرداخت می‌شود، ابراز کرد: تسهیلات فرزندآوری و ازدواج با هدف پیشبرد اهداف قانون جوانی جمعیت و کمک به ازدواج جوانان پرداخت می‌شود و از رسانه‌ها و روابط عمومی بانک‌ها درخواست داریم تا در جهت امیدآفرینی به جامعه، آمار مربوط به این بخش را منعکس کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با تأکید بر هم‌افزایی میان روابط عمومی دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی استان، افزود: خیلی از آمارها و عملکردهای مرتبط با دستگاه‌های این وزارتخانه آن‌طور که باید و شایسته است، به اطلاع جامعه نمی‌رسد؛ بنابراین باید در این حوزه تلاش بیشتری از خود نشان دهیم.

پیمانی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین و انعکاس دستاوردهای دولت و نظام، گفت: باید مردم در جریان خدمات دستگاه‌های مختلف قرار بگیرند.

وی در ادامه خواستار ارتباط و تعامل بهتر و بیشتر دستگاه‌های عضو با رسانه‌ها شد و افزود: اعضای شورای اطلاع‌رسانی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد باید هر هفته یک خبر خوب و امیدبخش را تهیه و اطلاع‌رسانی کنند.

در پایان این نشست، احکام اعضای شورای اطلاع‌رسانی دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی استان همدان به اعضا تقدیم شد.

 

شناسه خبر 78245