شناسه خبر:78251
1402/10/21 10:42:46

مدیر جهاد کشاورزی ملایر از اجرای عملیات برداشت اطلاعات مکانی و توصیفی اراضی زراعی و باغی خبر داد و گفت: تاکنون عملیات برداشت اطلاعات مکانی در 75 هزار هکتار معادل 68 درصد از اراضی شهرستان اجرا شده است.

یوسف کاکاوند صبح روز گذشته در جلسه هم‌اندیشی کشاورزان ملایر در سالن جلسات جهاد کشاورزی از اجرای پروژه برداشت اطلاعات مکانی و توصیفی اراضی زراعی و باغی (سامکا) خبر داد و اظهار کرد: این طرح در راستای سامان‌دهی توزیع نهاده‌های کشاورزی اعم از انواع کودهای شیمیایی یارانه‌دار و انواع بذور گواهی‌شده بین بهره‌برداران، درحال اجرا است.

وی با بیان اینکه تحقق الگوی کشت شمار دیگری از مزایای این طرح است، افزود: این پروژه در سطح حدود 109 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی شهرستان با جدیت درحال اجرا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر با بیان اینکه این مهم با همکاری 23 شرکت عضو نظام مهندسی کشاورزی از شهریورماه سال جاری اجرا شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون عملیات برداشت اطلاعات مکانی حدود 75 هزار هکتار معادل 68 درصد از اراضی شهرستان توسط شرکت‌های مجری به انجام رسیده است.

وی در ادامه یادآور شد: طرح عملیات برداشت اطلاعات مکانی تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید و توزیع عادلانه نهاده‌ها را پی دارد.

کاکاوند در بخش دیگر از سخنانش به طرح کشاورزی قراردادی محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی به‌منظور تأمین نهاده‌های مورد نیاز و توسعه بیمه محصولات کشاورزی، طرح کشاورزی قراردادی برای محصولاتی چون گندم و جو آبی و دیم، کلزا، گلرنگ و کاملینا ابلاغ شده است.

وی با تأکید بر مزایای طرح، تصریح کرد: کشاورزان شهرستان به‌منظور بهره‌مند شدن از مزایای طرح ازجمله 20 درصد تخفیف بیمه و یارانه 150 هزار تومانی حمل در زمان تحویل محصول به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر اجرای کشاورزی قراردادی را با همکاری سازمان تعاون روستایی، اداره غله و خدمات بازرگانی، شرکت پشتیبانی امور دام و صندوق بیمه محصولات کشاورزی دانست و اضافه کرد: این طرح از ابتدای آذرماه آغاز شده و تاکنون یک‌هزار و 920 فقره قرارداد با مساحت 9 هزار و 200 هکتار منعقد شده است.

 

 

شناسه خبر 78251