شناسه خبر:78255
1402/10/21 10:51:05
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان مطرح کرد:

استفاده از ظرفیت اساتید قرآنی برای اجرای برنامه‌های ماه رمضان

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به استفاده از ظرفیت اساتید قرآنی برای اجرای برنامه‌های ماه رمضان، گفت: ماه مبارک رمضان امسال باید برنامه‌ریزی‌ها به سمت اجرای برنامه‌های قرآنی با اولویت‌بندی در سطح شهر و محلات برود.

سعید شهابی‌نیا در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان با موضوع پیشنهادات قرآنی ماه مبارک رمضان با حضور فعالان قرآنی شهر اظهار کرد: سال گذشته یک ماه مانده به ماه مبارک رمضان جلسه‌ای با این مضمون برگزار شد، اما پیشنهادات به‌طور کامل اجرا نشد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ماه مبارک رمضان سطح شهر چندان جامع و تبلیغات اثرگذار نبود، گفت: به‌منظور گرفتن تصمیمات بهتر و پیش‌بینی برنامه‌های جامع‌تر، امسال این جلسه هم‌اندیشی دو ماه قبل از فرا رسیدن ماه مبارک برگزار شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: ماه رمضان امسال با نوروز تلاقی دارد و به همین مناسبت باید برنامه‌های متنوع و مؤثری در شهر داشته باشیم.

وی همچنین استفاده از آیات قرآنی مرتبط در تبلیغات را اثرگذار بر انتقال پیام به مخاطبان دانست و تصریح کرد: این اقدام توسط شهرداری و سازمان فرهنگی شهرداری قابل اجرا است و باید به‌منظور استفاده از آیات تأثیرگذار ازنظر اساتید و فعالان قرآنی به نحو مطلوب استفاده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: این‌گونه جلسات با هدف اجرای برنامه‌های بهتر قرآنی در ماه مبارک رمضان شامل قرائت و تفسیر قرآن، مسابقه و غیره، در سطح خانواده، محله و شهر برگزار می‌شود.

شهابی‌نیا با تأکید بر اینکه باید اجرای برنامه‌های مؤثر قرآنی در طول سال تداوم داشته باشد، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان باید نقطه شروعی برای تداوم آن طی سال باشد.

همچنین در این جلسه فعالان قرآنی به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود پرداختند که در همین راستا به‌کارگیری نمادهای قرآنی در ورودی‌های شهر با توجه به هم‌زمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز و ورود مسافران به همدان، اطلاع‌رسانی گسترده برنامه‌های قرآنی به شهروندان، توسعه و تقویت جلسات قرآن خانگی، پیش‌بینی فضایی برای جزء‌خوانی روزانه، ترتیل‌خوانی در فرهنگ‌سراها، درنظر گرفتن اعتبارات بیشتر برای اجرای برنامه‌های قرآنی، استفاده از ظرفیت‌های قرآنی و قاریان استانی و شهری، پرداختن به ظرفیت بزرگ دانش‌آموزی در ترویج فرهنگ قرآنی و سرکشی مسئولان و مدیران به جلسات قرآنی، ازجمله پیشنهادات بود.

 

شناسه خبر 78255