شناسه خبر:78315
1402/10/23 10:44:57

سپهرغرب-گروه جوانی:یک روانشناسی سلامت گفت: برای جلوگیری از سرد شدن رابطه زناشویی در قدم اول شناخت نیاز‌های اساسی زنان و مردان لازم است.

مرجان فتحی اظهار کرد: روابط عاشقانه همیشه سرشار از فراز و نشیب می‌باشد و حتی ممکن است در دوره‌هایی از زندگی احساس خستگی و عدم رضایت را تجربه کنید. اما در یک رابطه سالم، هر دو طرف متوجه هستند که این مراحل زودگذر است که در نهایت با حرف زدن حل می‌شود. اما اگر این ناراحتی‌ها از بین نرود چه می‌شود.احساس نارضایتی ماندگار از بارزترین دلایل سرد شدن در رابطه زناشویی است.

وی گفت: هنگامی که رابطه‌تان را یادآوری می‌کنید و آخرین باری که در کنار یکدیگر خوشحال بودید را به یاد نمی‌آورید، ناخودآگاه از هم دور می‌شوید. دلیل اغلب روابط سرد، بی توجهی حمایت از زوجین به یکدیگر است. اگر از شخصی که به او علاقه دارید توجه نکنید، راهی جز فاصله گرفتن را برای او باقی نمی گذرد. پس اگر می‌خواهید همیشه رابطه گرم و نزدیکی با شریک زندگیتان داشته باشید حتما از او حمایت کنید.

وی افزود: زمانی که حرف سرد شدن یک رابطه عاشقانه گفته می‌شود، اولین دلیلی که به ذهن همه ما خطور می‌کند خیانت همسر است. این دلیل کاملا درست است و یک دلیل مهم و عمده برای سرد شدن مرد یا زن در رابطه،می باشد. دلیل خیانت در رابطه هرچیزی که باشد هرگز انگار پذیر نیست و علاوه‌بر خودتان، به قلب و اعتماد شریک زندگی شما آسیب خواهد زد. علت سرد شدن زن در رابطه زناشویی اگر خیانت باشد، به سختی می‌توان آن را جبران کرد.

فتحی افزود: اگر به دنبال دلیل سرد شدن رابطه هستید، بهتر است به خودتان هم نگاهی بیندازید. بعضی اوقات سرد شدن روابط زناشویی می‌تواند به خاطر دروغگویی باشد. هنگامی که همسرتان متوجه دروغ‌ها و پنهان‌کاری شما شد. ناخودآگاه باور و اعتمادش را نسبت به شما از دست می‌دهد. برای جلوگیری از سرد شدن در رابطه زناشویی، دروغ‌گویی را کنار بگذارید، آن گاه خواهید دید که روابط شما و همسرتان خیلی سریع تغییر کرده و رو به بهبودی می‌رود.

وی گفت: دیدن و فهمیدن نشانه‌های سرد شدن مرد از زن و نشانه‌های سرد شدن زن از مرد کار دشواری نیست. نشانه‌های وجود دارد که می‌تواند در نهایت به سرد شدن رابطه منجر شود، از دید پنهان است. یکی از این نشانه‌ها دور بودن زن و مرد از هم می‌باشد. مانند مرد دارای شغلی است که ساعت زیادی را دور از شهر و محل زندگی خود حضورکمتری دارد و یا زن بیشتر زمان خود را با دوستان خود می‌باشد. به این ترتیب سبب می‌شود که از نظر زمانی بین زن و مرد فاصله شکاف ایجاد شود.

وی مطرح کرد: یک سری تکنیک‌های مدیریت زمان نیز وجود دارد مثلا؛ زن و مرد هر دو به احترام نیاز دارند. بی احترامی سبب می‌شود زندگی دچار آسیب شود و زن و مرد هر دو به یک اندازه از هم دور می‌شوند. احترام به روحیات زن و مرد در ابعاد مختلف در نظر گرفته شود و البته که جنس و نوع احترام به زن با مرد فرق دارد. تعادل در زندگی بسیار مهم است و الگوبرداری‌های مشخصی دارد. در هر صورت نیاز است که مسائل خانوادگی به شکلی باشد. که هر دو نفر رضایت داشته باشند.

وی گفت: رابطه زاویه‌های مختلفی دارد که نادیده گرفتن و یا بی‌توجهی به هر کدام می‌تواند به رابطه زناشویی آسیب زده و باعث سرد شدن آن شود. زوج‌درمانگران اعتقاد دارد. از نشانه‌های اصلی سرد شدن رابطه زناشویی نبود آشنایی به مسائل جنسی، نداشتن شناخت نیاز‌ها و احساسات خود و مشکلات ارتباطی است. اما در رابطه زناشویی عامل ضربه زننده اصلی است، نداشتن حمایت همسر در شرایط سخت و احساس تنها گذاشته شدن از طرف ایشان است.

 

 

شناسه خبر 78315