شناسه خبر:78353
1402/10/24 12:09:22

سپهرغرب-گروه خبر:سرپرست اداره کل استاندارد ایلام با اشاره به اینکه صنایع انرژی بر استان مورد بازرسی قرار می‌گیرند، گفت: این بازرسی با هدف بررسی معیارهای مصرف استاندارد انرژی در آن‌ها توسط کارشناسان این اداره کل انجام خواهد شد.

یادگار محمدی روز شنبه اظهار کرد: از آنجایی که بخش زیادی از انرژی مورد مصرف در واحدهای تولیدی و صنایع پرمصرف، به دلیل عدم استفاده صحیح از انرژی و عدم به کارگیری فناوری‌های اثربخش تولیدی است، استانداردهای معیار مصرف انرژی، از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، اجباری اعلام شده است.

وی افزود: به تبع اجباری شدن استاندارد معیار مصرف انرژی، صنایع و واحدهای تولیدی مشمول این استاندارد، ملزم به رعایت استاندارد تدوین شده در این زمینه هستند که این پایبندی به الگوی مصرف، از سوی بازرسان استاندارد مورد نظارت و پایش مستمر قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه بازرسی‌های مربوط به معیار مصرف انرژی در صنایع از ابتدای سال آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد، گفت: امسال بازرسی از هفت واحد صنعتی انرژی‌بر استان در دستور کار قرار دارد که خوشبختانه با تلاش کارشناسان اداره کل از ابتدای سال جاری تا کنون 16 مورد بازرسی مطابق با استانداردهای ملی و تحقق بالای 2٠٠درصد انجام شده است.

این مسئول بهبود فرآیند مصرف انرژی در واحدهای پرمصرف را هدف از این بازرسی‌ها عنوان کرد و گفت: تدوین استانداردهای معیار مصرف انرژی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در کشور برای ایجاد چارچوب مناسب و تعیین الزامات قانونی به‌منظور بسترسازی برای بهبود بهبود عملکرد مصرف انرژی در واحدهای صنعتی و ساختمانی و بهینه‌سازی مصرف برق است.

استان ایلام از تمام مزیت‌های لازم برای توسعه برخوردار است و باید با برنامه‌ریزی دقیق و مشارکت و پشتیبانی همه دستگاه‌ها و افراد موثر در استان این ظرفیت‌ها را به منصه ظهور نشاند.

 

شناسه خبر 78353