شناسه خبر:78362
1402/10/24 12:26:01
گفت‌وگو با چند جوان همدانی با محوریت انتخابات؛

جوانان پیشگامان حضور در بزرگ‌ترین رویداد سیاسی کشور هستند

سپهرغرب-گروه خبر:در گفت‌وگو با چند جوان همدانی با محوریت انتخابات، مشخص شد جوانان پیشگامان حضور در بزرگ‌ترین رویداد سیاسی کشور هستند.

در اسفندماه امسال شاهد برگزاری بزرگ‌ترین رویداد اجتماعی و سیاسی در کشور یعنی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری خواهیم بود. این دوره از انتخابات نیز در سرنوشت کشور تأثیر بسزایی داشته و برای آینده این مرزوبوم حائز اهمیت است. مردم جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بار‌ها با حضور خود در عرصه‌های تصمیم‌ساز همچون انتخابات، به دشمنان ثابت کردند که ادامه‌دهنده راه امام خمینی (ره) و شهدای حماسه‌آفرین هستند و همواره پشت سر رهبر خود یعنی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) حرکت خواهند کرد.

قطعاً حضور مردم در انتخابات برای دشمنان مایه سرافکندگی بوده و آن را تحمل نخواهند کرد و درصدد خواهند بود تا با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود به‌ویژه رسانه، از حضور مردم جلوگیری کنند و حضور آنان را کم‌ارزش و بی‌اهمیت جلوه دهند. هرچند با تمامی ترفند‌ها و اقدامات صورت‌گرفته از سوی دشمنان، مردم عرصه را خالی نکرده و همیشه با بصیرت خود پرچم کشور را در اهتزاز نگه داشته و پیام آزادی‌خواهی جمهوری اسلامی ایران را به گوش جهان رسانده‌اند. اما لازم است پاسخگوی شبهات مطرح‌شده از سوی مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان باشیم؛ با آن‌ها هم‌صحبت شده، دغدغه‌هایشان را گوش داده و به آن‌ها جواب‌های قانع‌کننده دهیم تا مبادا در مسیر خود دچار شک و تردید شوند.

به همین منظور با چند شهروند جوان همدانی گفت‌وگو داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

* دانشجویان حماسه‌آفرینان انقلاب اسلامی و سربازان پای در رکاب کشور

یکی از دانشجومعلمان شهر همدان با اشاره به نقش دانشجویان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و پیروزی آن، عنوان کرد: دانشجویان همیشه وفاداری خود را ثابت کرده و در این مسیر مصمم بوده‌اند، تا جایی که خیل عظیمی از آن‌ها برای سربلندی و اهتزاز همیشگی پرچم کشور، به شهادت رسیدند.

محمدماهان باخدا ضمن تأکید بر حضور گسترده دانشجویان در انتخابات به‌ویژه دانشجومعلمان به‌عنوان الگوهای عملی سایر دانشجویان، خاطرنشان کرد: شهیدبهشتی همواره بر این موضوع تأکید داشتند که دانشجو مؤذن جامعه است؛ اکنون نیز نقش آنان به همان اندازه در کشور با اهمیت بوده و این دانشجویان هستند که قرار است در آینده‌ای نزدیک مسئولیت‌های اساسی و مهم را عهده‌دار شوند.

این جوان 20 ساله با بیان دغدغه‌های خود به‌عنوان یک دانشجومعلم، بیان کرد: مجلس انقلابی زمانی شکل می‌گیرد که انتخاب ما براساس شناخت و بصیرت باشد و بدانیم که چه کسی را برای برعهده گرفتن این مسئولیت مهم انتخاب می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در برخی حوزه‌ها نیاز به تحول اساسی در کشور داریم، اشاره کرد: دانشجویان همواره با برگزاری تریبون‌های آزاد، دغدغه‌های خود را مطرح کرده و خواهان پیگیری آن از سوی مسئولین ذی‌ربط بوده‌اند.

باخدا ضمن درخواست از دانشجویان جهت تحقیق درخصوص کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، افزود: انتخاب صحیح نیاز به یک تحقیق و شناخت اساسی دارد تا افراد فاقد صلاحیت و بی‌برنامه، بدون داشتن مهارت لازم وارد این عرصه نشوند؛ چراکه امام (ره) نیز تأکید داشتند که میزان، حال فعلی افراد است.

* حضور فرهنگیان به‌عنوان عوامل اجرایی در انتخابات اسفندماه

یکی از فرهنگیان جوان همدانی با اشاره به اینکه فرهنگیان همواره مسئله انتخابات را مقدس دانسته و حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی داشته‌اند، بیان کرد: از ظرفیت عظیم فرهنگیان به‌عنوان عوامل اجرایی در انتخابات نیز استفاده می‌شود؛ چراکه فرهنگیان همواره مورد تأیید و وثوق مردم و دولت هستند.

احسان صادق‌پور شرط اصلی حل مشکلات در کشور را انتخاب صحیح و با شناخت در انتخابات دانست و افزود: به‌عنوان یک فرهنگی از تمامی نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی تقاضا می‌شود که درخصوص وضعیت اقتصادی کشور چاره‌‌اندیشی کنند و قدر این مردم همیشه در صحنه را بدانند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر تأکید بر تشکیل مجلس انقلابی داشته‌اند، ادامه داد: مجلس یازدهم نیز با تمامی مشکلات اقتصادی و معیشتی تلاش خوبی برای حل مسائل داشته و دغدغه‌مند بوده؛ مردم خواهان تلاش‌های شبانه‌روزی برای رفع مشکلات و ایرادات قانونی درخصوص تقویت بنیه اقتصادی کشور هستند.

این جوان 24 ساله با تأکید بر اینکه برخی افراد سودجو در انتخابات همواره به دنبال ایجاد اختلاف و دوقطبی کردن مردم هستند، تأکید کرد: هرکس که در کشور و زیر سایه پرچم ایران عزیز به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف باشد، منافق بوده و از کافران نیز خبیث‌تر است.

وی با اشاره به فرصت باقی‌مانده تا انتخابات، بیان کرد: مردم باید اطلاعات کافی درخصوص دیدگاه‌های هر کاندیدا کسب و در انتخاب خود شتاب‌زده عمل نکنند.

صادق‌پور ضمن دعوت از حضور تمامی دانش‌آموزان رأی اولی در پای صندوق‌های رأی، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان عزیز هم به‌عنوان آینده‌سازان کشور، در این رویداد بزرگ مشارکت خواهند داشت تا انتقام خون شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی کرمان را بگیرند.

* رأی‌اولی‌ها مشتاق برای یک تجربه جدید با شرکت در انتخابات

یک شهروند دیگر نیز که امسال به‌عنوان رأی‌اولی در انتخابات حضور خواهد داشت، بیان کرد: از دوران کودکی و نوجوانی همراه با پدر و مادر خود در کنار صندوق‌های رأی حاضر می‌شدم و امسال که رأی‌اولی هستم، احساس خوبی دارم؛ چراکه خودم می‌توانم در سرنوشت کشورم مشارکت کرده و در آن دخیل باشم.

نیما پرتاجیان ضمن دعوت از همه رأی‌اولی‌ها در سراسر کشور برای حضور در انتخابات، خاطرنشان کرد: ویژگی مهم جمهوری اسلامی ایران با حکومت طاغوت و رژیم منحوس پهلوی این است که مردم در سرنوشت کشور تأثیر مستقیمی داشته و دیگر حکومت موروثی در کشور ما وجود ندارد.

این جوان 18 ساله با اشاره به اینکه وضعیت اشتغال در کشور نیاز به بازنگری اساسی داشته، بیان کرد: مقام معظم رهبری تأکید دارند که از ظرفیت جوانان در کشور استفاده شود و ما از منتخبان مجلس می‌خواهیم که در این خصوص نیز ابتکار عمل داشته باشند.

پرتاجیان با اشاره به ظرفیت بزرگ رسانه و فضای مجازی برای جوانان، عنوان کرد: صداوسیما به‌عنوان یک نهاد مهم و تأثیرگذار که رسانه‌ را در اختیار دارد، می‌تواند با تولید محتوای مفید و اثرگذار، مشوق خوبی برای شرکت جوانان به‌ویژه رأی‌اولی‌ها در انتخابات باشد.

وی با محکوم کردن جنایت بزرگ و تاریخی حمله تروریستی در گلزار شهدای کرمان، ادامه داد: قطعاً حضور ما در انتخابات می‌تواند سیلی محکمی بر دهان رژیم صهیونیستی اسرائیل و آمریکای جنایتکار باشد.

* مشارکت در انتخابات به نفع و برای مردم است

یک جوان استاد دانشگاه‌ همدان نیز حضور در انتخابات را به نفع مردم دانست و گفت: اگر مردم در انتخابات شرکت کرده و به فردی که صادق و خدمت‌گزار است رأی بدهند، قطعاً او برای مردم کار خواهد کرد و نخواهد گذاشت که حقوق آن‌ها پایمال شود.

محمدعلی باقریان با بیان اینکه در انتخابات امسال نیاز به جهاد تبیین داریم، ادامه داد: خیلی از مردم نمی‌دانند که چقدر می‌توانند با حضورشان در انتخابات در سرنوشت خود و کشورشان تأثیرگذار باشند.

این جوان 31 ساله با اشاره به انتخابات سال‌های گذشته در کشور، عنوان کرد: مردم نیاز به این دارند که با کاندیدهای انتخابات به‌طور کامل آشنا شده و دغدغه‌های آنان را بدانند؛ چراکه بعد از انتخابات می‌توانند از کاندیداهای منتخب مطالبه‌گری کرده و مشکلات و مسائل را با آنان در میان بگذارند.

باقریان ضمن تقدیر از زحمات نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، عنوان کرد: هدف اصلی دشمن این است که مردم کمتر در انتخابات شرکت کنند و عملکرد مجلس ادوار گذشته را زیر سؤال ببرد؛ حتی برای این موارد هزینه‌های زیادی کرده و در برخی زمینه‌ها نیز موفق شده است.

وی انتخابات را یک وظیفه شرعی دانست و افزود: کسی که در انتخابات شرکت نمی‌کند، در آینده نیز نمی‌تواند از وضعیت اقتصادی یا دیگر مسائل و مشکلات موجود انتقاد کند؛ چراکه با حضورش می‌توانست زمینه‌ساز این باشد که افراد صالح و سالمی سکان‌دار این مسئولیت مهم باشند.

* تلاش بی‌اثر دشمن برای کاهش مشارکت در انتخابات

یکی دیگر از جوانان ورزشکار همدانی با اشاره به نتیجه انتخابات در سرنو‌شت کشور، عنوان کرد: همیشه به‌عنوان یک ورزشکار در تمامی انتخابات شرکت کرده و برکت آن را نیز در زندگی خود دیده‌ام.

عرفان توسلی با تأکید بر اینکه انتخابات در آینده کشور و سرنوشت مردم تأثیر مستقیم و قابل توجهی دارد، اشاره کرد: روحیه ورزشکاران همواره این‌گونه بوده که نباید در عرصه‌های مختلف، میدان را خالی کنند؛ هرچند برخی از کسانی که خود را ورزشکار می‌دانند با دشمن نیز دست دوستی داده و مسیر اصلی را گم کرده‌اند.

این جوان 28 ساله از تمامی ورزشکاران در تمامی رشته‌های ورزشی خواست در روز انتخابات با حضور خود در پای صندوق‌های رأی یاد ورزشکاران نامی را گرامی دارند و گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی نیز تمامی قهرمانان و پیشکسوتان ورزشکار به ما توصیه می‌کردند که وضعیت کشور زمانی درست خواهد شد که مردم با یکدیگر باشند و اتحاد خود را حفظ کنند و یکی از همین اتحادها، حضور در انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه دشمن در تلاش است تا مشارکت در انتخابات ایران کاهش داشته باشد، خاطرنشان کرد: مردم در سال‌های اخیر خوب ثابت کرده‌اند که اجازه دخالت به دیگران در امور کشور را نخواهند داد و تا آخرین قطره خون پای انقلاب اسلامی ایستادگی می‌کنند.

این ورزشکار ارزشی با تأکید بر این موضوع که در بین کاندیداهای مجلس شورای اسلامی جوانان نیز حضور دارند، ادامه داد: قطعاً جوانان باانگیزه و دغدغه‌مند با مشکلات جوانان آشنا بوده و آن‌ها را خوب درک می‌کنند و این می‌تواند یک نقطه مهم برای اتفاق‌های بزرگ در کشور برای جوانان باشد.

وی با اشاره به اینکه انتخابات اسفندماه امسال بزرگ‌ترین رویداد سیاسی کشور است، عنوان کرد: همچون سال‌های گذشته در نخستین ساعات رأی‌گیری پای صندوق‌های رأی حاضر خواهم شد تا به دشمنان بگویم جوانان نیز پای کار انقلاب و رهبری هستند.

همان‌طور که می‌دانیم، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان در اسفندماه برگزار خواهد شد، جوانان به‌عنوان قشر تأثیرگذار کشور، همچون سال‌های گذشته با حضور خود در انتخابات برای آینده کشور تصمیم‌گیری می‌کنند. در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید رهبری بر جوانان و استفاده از توان آن‌ها در امورات مهم کشور بوده است؛ اینکه رهبری مدام بر مسئله جوان و جوان‌گرایی تأکید دارند، بیانگر این نکته است که چشم امید رهبر معظم انقلاب به جوانان بوده و معظم‌له می‌دانند که گره‌گشای مشکلات کشور، جوانان هستند. با تمامی برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته دشمنان قسم‌خورده این نظام و انقلاب برای به چالش کشاندن نسل جوان، این جوانان بودند که ثابت کرده‌اند صراط‌المستقیم را گم نکرده و در این مسیر الهی ثابت‌قدم خواهند بود. در انتخابات امسال نیز جوانان با قدرت به‌عنوان سرمایه‌های اصلی کشور حضور داشته و نشان خواهند داد که تمامی تصورات کوردلان و منافقان اشتباه و بی‌اساس بوده است.

 

 

شناسه خبر 78362