شناسه خبر:78368
1402/10/24 12:47:14

سپهرغرب-گروه شهر:بهترین مقاصد گردشگری کمتر شناخته شده جهان در سال 2024 شامل زرمات سوئیس، اودایپور هندوستان، سانتافه نیومکزیکو و جزایر سیشل می‌شود.

 
 
نام بسیاری از شهرها و کشورهای جهان به عنوان مقاصد برتر گردشگری در بین افراد شناخته شده است، اما دیدنی‌های زیادی وجود دارد که با وجود جاذبه‌های بسیار، همچنان ناشناخته باقی مانده‌اند. این کشورها با فرهنگ غنی و منحصر به‌فرد، مناظر طبیعی و شگفت‌انگیز و جاذبه‌های گردشگری بی نظیر خود مانند الماسی در میان مقاصد توریستی دنیا می‌درخشند. شرکت American Express Travel به تازگی، فهرستی از مقاصد توریستی کمتر شناخته شده در سال 2024 تهیه کرده است. اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید از جمعیت فرار کنید و زیبایی‌های پنهان را در مقاصد دور از دسترس کشف کنید، بهتر است با این مکان‌های کمتر شناخته‌شده و سنت‌های محلی آنها آشنا شوید.

***زرمات، سوئیس

زرمات، یکی از شهرهایی است که در سال 2024 قلب گردشگران و علاقه‌مندان به سفر را تسخیر خواهد کرد. این پناهگاه کوهستانی در جوار کوه باشکوه "ماترهورن" قرار دارد. جاذبه منحصربه‌فرد زرمات در عظمت مناظر طبیعی و معماری سنتی سوئیس نهفته است. اگرچه فصل تابستان، زمان مناسبی برای بازدید از زرمات است، اما این شهر در ماه‌های سردتر سال نیز به سرزمین عجایب تبدیل می‌شود.برترین جاذبه‌های زرمات شامل کوه ماترهورن، دریاچه‌های معروف سوئیس، کوه گورنگرات و قله مونت روزا می‌شود.

***اودایپور، هند

اودایپور یک مقصد مسحورکننده در هندوستان است که در چند سال گذشته به‌تدریج در بین افراد محبوبیت پیدا کرده است. اودایپور که به‌عنوان «شهر دریاچه‌ها» و «ونیز شرق» نیز شناخته می‌شود، جذابیت منحصر به‌فرد و رویایی دارد و این موضوع باعث شده است تا از دیگر مقاصد گردشگری هند متمایز باشد. این شهر دارای فرهنگ غنی و تاریخی شگرف است و شکوه معماری را می‌توان در کاخ‌های باشکوه آن نظاره کرد. خیابان‌های باریک این شهر قدیمی، بازدیدکنندگان را به سمت بازارهای شلوغ هدایت می‌کند که در آنها صنایع دستی سنتی و منسوجات بی نظیر آن خودنمایی می‌کنند. برترین جاذبه‌های اودایپور شامل دریاچه پیچولا، قصر جاگ ماندیر و قصر شهر اودیپور می‌شود. بهترین زمان برای بازدید از این مقصد گردشگری کمتر شناخته شده، فصل زمستان و در فاصله ماه‌های سپتامبر تا مارس است.

***جزایر سیشل

این مجمع‌الجزایر که از 115 جزیره با سواحل بکر، صخره‌های مرجانی مملو از حیات دریایی و مناظر سرسبز استوایی، تشکیل می‌شود، بازدیدکنندگان را از گوشه و کنار جهان به سوی خود جذب می‌کند. در واقع سیشل، یک خلوتگاه منحصر به‌فرد برای کسانی است که به دنبال زیبایی‌های طبیعی شگفت‌انگیز و بکر هستند. به دلیل اینکه تا دوردست‌ها هیچ‌گونه خشکی در اطراف این جزایر به چشم نمی‌خورد، می‌توان آن را یک منطقه منزوی در دنیا دانست که از هر هیاهویی به دور است. هر یک از جزیره‌های سیشل جذابیت ویژه خود را دارند، اما «La Digue»، جواهری در میان عجایب گرانیتی اقیانوس هند است و به عنوان یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی سیشل شناخته می‌شود. در این جزیره دورافتاده هنوز زندگی به صورت سنتی جریان دارد و در آن خبری از وسایل نقلیه موتوری نیست. سواحل بکر، جنگل‌های بارانی سرسبز و منظره‌های طبیعی سر به فلک کشیده، چشم‌اندازهای خیره کننده‌ای در این جزایر ایجاد می‌کنند. بهترین زمان بازدید از این جزایر، ماه‌های آوریل، می، اکتبر و نوامبر است.

***سانتافه، نیومکزیکو

سانتافه یک پناهگاه هنری و مقصد ناشناخته در جهان محسوب می‌شود که در سال 2024 توجه افراد بسیاری را به سوی خود جلب خواهد کرد. این شهر میراث غنی فرهنگ‌های بومی آمریکایی، اسپانیایی و انگلیسی را به نمایش می‌گذارد. سانتافه با کوه‌های باشکوه احاطه شده است و معماری بی نظیر آن یکی از دلایل محبوبیت این شهر است. در این مکان، خانه‌های خشتی زیادی وجود دارد که ریشه در تاریخ باستان آن دارد. همچنین سانتافه، بازارها، موزه‌ها و جاذبه‌های دیدنی بی‌نظیری را در خود جای داده است که ترکیبی از سنت و نوآوری را به نمایش می‌گذارند. از برترین جاذبه‌های سانتافه می‌توان به سانتافه پلازا، موزه جورجیا اوکیف و جاده کنیون اشاره کرد. بهترین زمان برای بازدید از این شهر دیدنی، فصل پاییز در فاصله ماه‌های سپتامبر تا نوامبر است.

***سان‌میگل دی آلنده، مکزیک

سان‌میگل دی آلنده که به قلب مکزیک شهرت دارد، با خیابان‌های باریک، خانه‌های رنگارنگ و بازارهای پرجنب‌وجوش، محل گردش و بازدید افراد زیادی در سال 2024 خواهد بود. فضای دلپذیر و جامعه هنری شهر، آن را به پناهگاهی برای کسانی که به دنبال غوطه‌ور شدن در فرهنگ یک کشور هستند، تبدیل کرده است. در سان میگل دی آلنده، تمام طول سال بهانه‌ای برای جشن گرفتن وجود دارد. مردم این شهر از گردشگران به خوبی استقبال می‌کنند و فرهنگ محلی و جاذبه‌های دیدنی آن باعث شده است تا در سال 2024 علاقه‌مندان به‌سفر از آن استقبال زیادی کنند.

 

 

شناسه خبر 78368