شناسه خبر:78385
1402/10/25 11:47:49

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان محلات از برگزاری جلسه بررسی رفع تداخلات مرزی استان‌های مرکزی و اصفهان و رسیدگی به اعتراضات دامداران خبر داد.

صدرا کریمی با اشاره به برگزاری جلسه این کارگروه با حضور نماینده دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و کارشناسان استان‌های مرکزی و اصفهان در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان محلات، اظهار کرد: این جلسه به منظور رسیدگی به اعتراضات واصله در خصوص صدور پروانه‌های مرتع‌داری در قسمتی از محدوده‌های اراضی ملی شهرستان‌های محلات و خمین از سوی استان اصفهان، برگزار شد.

وی ادامه داد: در خصوص صدور پروانه‌های مرتعداری در قسمتی از محدوده اراضی ملی گلچشمه شهرستان محلات، تحت عنوان «چاه خدر» و اراضی ملی «گل زرد» شهرستان خمین، با حضور نماینده دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و کارشناسان استان‌های اصفهان و مرکزی، جلسه‌ای در محل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان محلات تشکیل شد و با بررسی سوابق و مستندات ممیزی پلاک‌های همجوار هر دو استان، بحث و تبادل نظر صورت گرفت و در نهایت مقرر شد اقدامات اجرایی در خصوص رفع اختلاف مرزی سامان‌های عرفی از سوی دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌های مرکزی و اصفهان ابلاغ شود.

وی افزود: درصورتی که این اختلافات با همفکری و همکاری مسئولین رفع نشود، موجب وقوع جرائم و از بین رفتن امنیت شغلی دامداران و کاهش رونق اقتصادی اهالی منطقه می‌شود. در این کارگروه، سوابق، مستندات و حدود پلاک‌های همجوار در هر دو استان، از نظر ممیزی، مرز سیاسی و سامان‌های عرفی بررسی و در پایان جلسه مقرر شد اقدامات اجرایی در خصوص رفع اختلاف مرزی بین استان‌های مرکزی و اصفهان و پیگیری حقوق مکتبسه دامداران، از سوی دفتر امور مراتع به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌های مرکزی و اصفهان ابلاغ شود.

کریمی تصریح کرد: در صورت رفع این اختلاف مرزی در سامان‌های عرفی بین دو استان، تعارضات اجتماعی و بومی محلی بین دامداران ذیحق پلاک‌های گلچشمه و یکه چاه این شهرستان و مراتع همجوار در استان اصفهان(چاه خدر) حل خواهد شد و مدیریت بهتر مراتع از لحاظ حفاظتی و بهبود پوشش گیاهی رقم خواهد خورد.

شناسه خبر 78385