شناسه خبر:78437
1402/10/26 09:11:05

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان همدان گفت: 10 مربی گفتاردرمان و کاردرمان جهت ارائه خدمات به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در استان همدان جذب شدند.

طیبه محمدی روز دوشنبه اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات توان‌بخشی و تکمیل کادر آموزشی مدارس استثنایی سطح استان، این تعداد مربی گفتاردرمان و کاردرمان جهت ارائه خدمات به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و بهار جذب و طی روزهای آینده به مدارس استثنایی شهرستان‌های یادشده معرفی خواهند شد.

وی افزود: ارائه خدمات حمایتی و توان‌بخشی به دانش‌آموزان توان‌یاب از ضرورت‌های آموزشی این دانش‌آموزان است که امیدواریم با جذب نیروهای متخصص در مدارس، شاهد پیشرفت‌های بیشتر دانش‌آموزان باشیم.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان همدان با بیان اینکه با جذب این مربیان شاهد بهبود کیفیت در خدمات‌دهی به دانش‌آموزان استثنایی خواهیم بود، یادآور شد: مربی‌های جذب‌شده دارای تخصص و تجربه کافی در حیطه خدمات توان‌بخشی هستند که طی انجام مراحل درمانی می‌توانند تأثیر بسزایی در رشد دانش‌آموزان و کاهش مشکلات آنان داشته باشند.

محمدی اظهار کرد: تعدادی دیگر از مربیان توان‌بخشی در مرحله تکمیل ظرفیت، جذب آموزش‌وپرورش استثنایی استان خواهند شد.

یک‌هزار و 580 دانش‌آموز با نیاز ویژه در 50 مدرسه استثنایی و 22 مرکز اختلالات یادگیری در استان همدان تحصیل می‌کنند که 95 درصد دانش‌آموزان مشکل ذهنی و پنج درصد آن‌ها معلولیت جسمی با بهره هوش عادی دارند.

شناسه خبر 78437