شناسه خبر:78444
1402/10/26 09:25:12

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: یک هزار و 247 فقره پروانه عبور ترافیکی از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان صادر شده است.

سید زاهدین چشمه‌خاور روز دوشنبه اظهار کرد: صدور پروانه‌های عبور ترافیکی به‌منظور ایمنی در تردد، حفاظت از جاده و ابنیه فنی راه‌ها و نیز جلوگیری از بروز اختلال در تردد وسایل نقلیه عبوری از سوی اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان صورت می‌پذیرد.

وی افزود: در پروانه ترافیکی ناوگان‌های باری مواردی ازجمله سرعت، مسیر مجاز، ساعت حرکت و سایر مقررات مربوط به حمل بار قید شده و رانندگان این ناوگان موظف و مکلف به رعایت موارد یاد شده در این پروانه‌ها هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ایلام با اشاره به بازدید مستمر از ناوگان حمل بارهای ترافیکی در استان، خاطرنشان کرد: صدور پروانه‌های عبور بارهای ترافیکی در استان تنها در پایانه بار و اداره راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای مرکز استان انجام می‌شود.

چشمه‌خاور بیان کرد: صدور این نوع پروانه‌ها برای بارهایی است که مشخصات آن به لحاظ وزن و ابعاد، خارج از موارد تعریف شده در حوزه مقررات حمل‌و‌نقل بار در جاده‌ها بوده که رانندگان برای جابه‌جایی و تردد در راه‌های ارتباطی نیازمند آن هستند.

وی از صدور سه هزار و 780 عدد برچسپ معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین در سال جاری خبر داد و یادآور شد: در این بازه زمانی به 81 مورد تخلفات اضافه تناژ رسیدگی شده است.

استان 20 هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای 111 کیلومتر بزرگراه، 670 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 648 کیلومتر راه روستایی است.

 

شناسه خبر 78444