شناسه خبر:78515
1402/10/27 11:46:04

پیکر شهیدشادمانی که از سال 97 به‌عنوان شهید گمنام در مسجد سلیمان به خاک سپرده شده بود، بنا به درخواست مردم مسجد سلیمان در همان محل می‌ماند و به همدان منتقل نمی‌شود.

شهید «جلیل شادمانی» برادر سردار «علی شادمانی» و یکی از شهدای ارتشی دوران دفاع مقدس بود که سال 1361 و در جریان آزادسازی خرمشهر به اسارت بعثی‌ها درآمد و به‌دلیل شدت جراحات و عدم رسیدگی، در مرکز درمانی بصره به شهادت رسید و پیکرش هم در بصره بدون نام و نشان به خاک سپرده شد.

کمیته جستجوی مفقودین در سال 97 پیکر یک شهید بی‌نشان را در بصره تفحص می‌کند و با توجه به اینکه هیچ پلاکی برای تشخیص هویت این شهید وجود نداشت، او را به‌عنوان شهید گمنام در شهر گل‌گیر شهرستان مسجد سلیمان استان خوزستان به خاک می‌سپارند. اما قبل از خاکسپاری، نمونه‌برداری برای آزمایش DNA از این شهید انجام می‌گیرد تا درصورت تطبیق با نمونه‌هایی که قبلاً از خانواده‌ها گرفته‌اند، بتوانند خانواده این شهید گمنام را شناسایی کنند.

پیکر این شهید تا دی‌ماه 1402 به‌عنوان شهید گمنام در یادمان شهر گل‌گیر شهرستان مسجد سلیمان آرام گرفته بود تا اینکه در ماه جاری خبر شناسایی سرباز ارتش «جلیل شادمانی» را به برادر او سردار «علی شادمانی» اعلام کردند.

با توجه به اینکه شهیدشادمانی اعزامی از همدان بوده، ابتدا خانواده شهید می‌خواستند پیکر شهید را از خوزستان به همدان منتقل کنند، اما مردم مسجد سلیمان از خانواده شهید درخواست کردند تا اجازه بدهند پیکر شهید در همین محل بماند. بعد از بررسی خانواده شهیدشادمانی، تصمیم نهایی بر این شد که پیکر شهید جلیل شادمانی برای همیشه در یادمان شهر گل‌گیر شهرستان مسجد سلیمان بماند.

 

 

شناسه خبر 78515