شناسه خبر:78517
1402/10/27 11:53:02

مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان همدان نسبت به یخ‌زدگی لوله‌ها و کنتورهای آب هشدار داد و گفت: با توجه به ورود سامانه‌های هوای سرد به استان، احتمال یخ‌زدگی کنتور و تأسیسات شبکه آب وجود دارد.

حمید عزیزی‌متواضع روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش رو بودن روزهای سرد سال و اُفت دما در این روزها، اظهار کرد: با توجه به احتمال برودت هوا و یخ‌زدگی لوله‌ها و کنتورهای آب، شهروندان باید اقدامات پیشگیرانه نظیر عایق‌بندی لوله‌های آب موجود در فضای باز با پارچه و عایق را انجام دهند.

وی تصریح کرد: مشترکان شرکت آب و فاضلاب درصورت یخ‌زدگی کنتور و تأسیسات آبی به‌هیچ‌وجه نباید از حرارت مستقیم به‌منظور یخ‌زدایی استفاده کنند؛ چون این اقدامات سبب ترکیدگی کنتور و تأسیسات می‌شود. همچنین ریختن آب داغ یا گرم روی کنتور و یا روشن کردن آتش در حوضچه کنتور به‌منظور باز شدن یخ‌زدگی، می‌تواند موجب بروز حوادث احتمالی شود.

وی ادامه داد: درصورت بروز چنین حوادثی مشترکان می‌توانند با مرکز ارتباطات مردمی آبفا (122) تماس بگیرند تا گروه‌های عملیاتی در سریع‌ترین زمان ممکن در محل حاضر شده و مشکل را حل کنند.

مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه مشترکان باید هنگام ترک طولانی‌مدت منزل شیرفلکه کنتور آب را ببندند، خاطرنشان کرد: عدم محافظت از کنتور و یخ‌زدگی ناشی از آن باعث هدررفت و بروز مشکلات بهره‌برداری شده که خسارات ناشی از آن متوجه مشترک است.

شرکت آب و فاضلاب استان همدان 680 هزار مشترک دارد.

 

شناسه خبر 78517