شناسه خبر:78568
1402/10/30 10:07:51

سخنگوی مرکز فوریت‌های پزشکی استان همدان از افزایش مصدومین مسمویت با گاز منوکسیدکربن در استان همدان خبر داد.

فرشاد عبدالملکی با بیان اینکه در سال گذشته 96 مورد مسمومیت با گاز منوکسیدکربن گزارش شده است، اظهار کرد: امسال شاهد افزایش تعداد مصدومین گازگرفتگی نسبت به سال گذشته هستیم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 102 نفر از هم‌استانی‌هایمان بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن مصدوم شده‌اند، تصریح کرد: این درحالی است که مجموع آمار مصدومین پارسال 96 نفر بوده است.

سخنگوی مرکز فوریت‌های پزشکی استان‌ همدان گفت: در سال گذشته تعداد مصدومین مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در شهرستان همدان 26، بهار 11، کبودراهنگ هفت، رزن چهار، تویسرکان 9، فامنین هشت، نهاوند چهار، ملایر 21 و درگزین 6 نفر بوده است.

عبدالملکی افزود: از ابتدای امسال نیز تعداد مصدومین ناشی از گاز منوکسیدکربن در همدان 38، بهار هشت، کبودراهنگ چهار، رزن 11، تویسرکان سه، فامنین یک، نهاوند 9، ملایر 25 و درگزین دو نفر بوده است.

وی با تأکید بر اینکه با رعایت نکات ایمنی و استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد می‌توان از حادثه گازگرفتگی پیشگیری کرد، عنوان کرد: چک دودکش و کلاهک وسایل گرمایشی یکی از مهم‌ترین اقدامات ایمنی در این راستا است.

سخنگوی مرکز فوریت‌های پزشکی استان همدان افزود: با توجه به ورزش باد در سطح استان، چک کردن مسیر دودکش‌ها یک امر ضروری است.

عبدالملکی درباره اقدامات کمکی که باید در هنگام گازگرفتگی انجام شود، تصریح کرد: در هنگام گازگرفتگی درب و پنجره حتماً باز شود، یقه و لباس‌های تنگ بیمار را باز کنید، با اورژانس 115 تماس بگیرید و اگر بیمار هوشیار است، او را به تنفس عمیق در هوای پاک و آزاد تشویق کنید.

 

شناسه خبر 78568