شناسه خبر:78608
1402/10/30 11:30:39

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: راهکار اساسی حل مشکل مازوت‌سوزی نیروگاه شازند اجرای طرح سیکل ترکیبی در بلندمدت و فیلتراسیون است که در دستور کار ویژه قرار دارد.

«علی‌اکبر کریمی» روز پنجشنبه با اشاره به پیگیری‌ طرح اجرای نیروگاه سیکل ترکیبی در محل نیروگاه شازند از طریق وزارت نیرو و جایگزین شدن آن با نیروگاه موجود، بیان کرد: در این صورت نیروگاه سیکل ترکیبی شازند در هیچ شرایطی امکان استفاده از مازوت را نخواهد داشت و در مقابل راندمان تولید برق نیز به‌مراتب افزایش می‌یابد و درواقع با مصرف سوخت کمتر، برق بیشتری تولید می‌شود.

وی ادامه داد: درصورت جایگزین شدن نیروگاه سیکل ترکیبی به‌جای نیروگاه حرارتی موجود، مشکل آلایندگی این مجتمع ناشی از سوخت مازوت به‌طور کامل رفع می‌شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده در وزارت نیرو، مقرر شد موضوع اجرای فیلتراسیون در این نیروگاه نیز با جدیت دنبال شود و درمجموع هدف از تلاش‌های موجود این است که تولید برق با آلایندگی همراه نباشد.

کریمی با اشاره به تداوم مطالبه مردمی شهروندان اراک نسبت به قطع استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شازند و رفع مشکل آلودگی هوای اراک و مناطق اطراف آن، گفت: در پی انجام مکاتبه بنده با رئیس‌جمهور درخصوص معضل آلودگی هوا، مراتب از سوی دفتر ریاست جمهوری به وزرای نیرو و نفت و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ابلاغ شد.

شناسه خبر 78608