شناسه خبر:78671
1402/11/2 11:29:45

معاون اقتصادی استانداری ایلام بر لزوم تکمیل زنجیره تولید گیاهان دارویی در استان ایلام تأکید کرد.

شهریار عباسی در نشست اقتصاد دانش‌بنیان در سالن شهید حمد حیدری استانداری، اظهار کرد: اکنون فرصت مغتنمی برای استفاده از ظرفیت اعتبارات ریاست جمهوری در بحث حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان است.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید طرح‌های دانش‌بنیان خود را طبق سند ابلاغی ارائه دهند تا پس از تصویب معاونت ریاست جمهوری اعتبارات آن‌ها ابلاغ شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: بر اساس سند دانش‌بنیان هر دستگاه برنامه دارد باید اثرگذارترین طرح خود را عملیاتی و در طول سال گزارش عملکرد آن را ارائه کند.

عباسی یادآور شد: همچنین هرکدام از دستگاه‌های اجرایی باید نقش خود را در اجرای طرح‌های دانش‌بنیان اعلام کنند. عباسی گفت: یک محصول دانش بنیان از تولید تا صادرات زنجیره کامل را تشکیل دهد و دستگاه‌های اجرایی در یکی از این زنجیره‌ها باید نقش‌آفرینی کنند.

وی ادامه داد: بحث زنجیره راهبردی شامل نفت، گاز و پتروشیمی و گیاهان دارویی دو اولویت تعریف‌شده هستند. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام افزود: زنجیره گوشت قرمز، مرغ، از پشم تا فرش و سایر ظرفیت‌های استان هرکدام تعریف شده است و می‌توان با استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان مورد حمایت و استفاده قرار گیرند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام اظهار کرد: زنجیره کامل تولید گیاهان دارویی تا محصول فرآوری شده باید به حلقه‌های مختلفی مبدل شود و وظایف هر دستگاه در تکمیل این زنجیره به‌صورت جداگانه مشخص شود.

عباسی ادامه داد: کار تحقیقاتی زیادی بر روی گیاهان دارویی در دانشگاه‌های استان انجام شده و نباید دوباره کاری شود.

وی همچنین از بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری استان خواست تا در زمینه پرداخت تسهیلات به طرح‌های دانش‌بنیان تسهیل‌گری کنند و روند پرداخت آن‌ها را به‌سرعت انجام دهند.

وی در ادامه به اهمیت دولت به طرح‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: با توجه به ابلاغ سند دانش‌بنیان، دستگاه‌های اجرایی به فراخور زمان گزارش اقدامات را در نشست‌های آتی باید اعلام کنند.

بررسی دو طرح دستگاه تشخیص سرطان سینه و گیاهان دارویی از مهم‌ترین دستورکارهای این نشست بود.

 

 

شناسه خبر 78671