شناسه خبر:78714
1402/11/2 13:08:12

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: پنج مطب زیبایی که به‌صورت غیرمجاز فعالیت داشتند در بازید ویژه آبان ماه سال جاری توسط تیم نظارتی معاونت درمان و کارشناسان این اداره پلمب شد.

حمید یوسف‌زاده اظهار کرد: خدمات پاکسازی پوست طبق دستورالعمل وزارت بهداشت جزو خدمات پزشکی است و فرد آرایشگر بدون پزشک، مجاز به انجام این کار نیست و در صورت تخلف به مراجع قضائی ارجاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بازدید از آرایشگاه‌های بانوان به‌صورت مشترک توسط نماینده معاونت درمان، نماینده معاونت غذا و دارو و نماینده معاونت بهداشتی به صورت هفتگی انجام می‌شود، افزود: در صورت مشاهده هر نوع تخلف، آرایشگر به مراجع قضائی معرفی می‌شود.

به گفته رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، تصمیم داریم در آینده در بازدیدهای مشترک نماینده تعزیرات نیز حضور داشته باشد.

یوسف‌زاده اضافه کرد: در بازید ویژه آبان ماه پنج مطب زیبایی که به‌صورت غیر مجاز فعالیت داشتند توسط تیم نظارتی معاونت درمان و کارشناسان این اداره پلمب شد.

وی یادآور شد: در صورت مشاهده تخلف و ارائه خدمات غیرمجاز توسط اپراتورهای فاقد صلاحیت، این مراکز در کمیسیون ماده 11 تعزیرات دانشگاه پیگیری و نسبت به برخورد با آن تصمیم‌گیری می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مراکز زیبایی پزشکی که پزشک در آن حضور ندارد طبق دستور العمل وزارت بهداشت پلمب و تخلفات به اداره تعزیرات و دادگاه ارجاع داده می‌شود.

یوسف‌زاده در ادامه به تفاوت در نحوه فعالیت کلینیک و مطب زیبایی هم گریزی زد و گفت: در مطب‌ها خدمات پوست و زیبایی تحت نظارت پزشک با پروانه طبابت انجام می‌شود ولی در کلینیک زیبایی خدمات محدود جراحی، کاشت مو و بلفاروپلاستی (جراحی پلک) انجام می‌شود و مراجعین در 24 ساعت ترخیص می‌شوند.

وی افزود: خدمات زیبایی در مطب پزشکی، خدماتی است که نیاز به شرایط اتاق عمل نداشته باشد و پروسیجرهای تهاجمی، ژل، بوتاکس و پاکسازی پوست توسط پزشک انجام می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: پزشکان عمومی، متخصص طب اورژانس، متخصص جراحی پلاستیک و متخصص پوست جامعه پزشکی مجاز به دریافت حق پروانه مطب زیبایی هستند.

شناسه خبر 78714