شناسه خبر:78773
1402/11/3 13:30:53

هفت فقره سند رسمی بستر رودخانه‌های استان مرکزی به مساحت حدود 30 هکتار روز دوشنبه با حضور مدیران ثبت اسناد و املاک استان و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی در این آیین گفت: سنددار شدن یکصد هکتار از بستر رودخانه‌های این استان،با هدف جلوگیری از دست درازی و تصرف به منابع آبی تا پایان سال جاری در دستور کار است.

«عزت‌اله آمری»با اشاره به اینکه طول رودخانه‌های اصلی استان 9 هزار کیلومتر است، ادامه داد: در اولویت اول برای حدود 2 هزار و 700 کیلومتر از این رودخانه‌ها مطالعات حریم و بستر انجام و نقشه‌های مربوطه تهیه شده است.

وی بیان کرد: اولویت صدور سند برای رودخانه‌های داخل شهرها و روستاها و مناطق با تراکم جمعیت بالا است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: این شرکت علاوه بر اقدام برای تثبیت مالکیت دولت در خصوص رودخانه‌ها، مطالعه مربوط به بستر دریاچه سدهای بزرگ این استان، مانند سد کمال صالح، الغدیر ساوه و پانزده خرداد را انجام و مستندات را برای صدور سند به اداره کل ثبت ‌اسناد و املاک ارسال کرده است.

آمری با بیان اینکه با دریافت سند مالکیت، تکلیف دستگاه‌های دولتی و مردم در این باره مشخص می‌شود، افزود: با انجام اقدامات لایروبی و کارهای حفاظتی، جان و مال مردم در سوانح طبیعی همچون سیل در معرض تهدید قرار ندارد.

وی بیان کرد: دریافت سند مالکیت برای اراضی بستر رودخانه‌ها و تثبیت مالکیت دولت به تولیت وزارت نیرو، هر گونه سوءاستفاده احتمالی برای تصرفات بستر و حریم رودخانه‌ها را منتفی می‌کند و آب منطقه‌ای در نقش حاکمیتی خود با هرگونه تخلف و تصرف مطابق با قانون برخورد لازم را به عمل می‌آورد.

 

 

شناسه خبر 78773