شناسه خبر:78779
1402/11/4 09:17:38

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: کردستان ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی و هنری برای اجرای برنامه‌های فاخر کشوری را دارد.

در راستای همفکری و توجه ویژه به کودکان و نوجوانان استان کردستان و پربار نمودن برنامه‌های فرهنگی برای نسل آینده‌ساز، استاندار کردستان با مدیرعامل و معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران، طی نشستی صمیمانه به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

اسماعیل زارعی‌کوشا در این نشست اظهار کرد: کردستان ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی هنری برای اجرای برنامه‌های فاخر کشوری را دارد که جشن 1000 نفری روزه اولی‌ها و جشن تکلیف 4000 نفری دانش‌آموزان دختر در سنندج و سایر شهرهای استان نمونه بارز آن است.

وی خواستار اجرای برنامه‌های فاخر کشوری در کردستان برای کودکان و نوجوانان شد و تأکید کرد: مجموعه استانداری کردستان از اجرای این رویدادهای فرهنگی حمایت خواهد نمود.

استاندار کردستان در بخش دیگری از اظهارات خود، افزود: تماشاخانه سیار و ویژه برنامه‌های پیک امید ظرفیت خوبی است که در این بستر می‌توان به روستاها و کودکان روستایی و مناطق منفصل شهری با این حرکت توجه ویژه‌ای نمود.

در ادامه، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز خواهان برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی برای یک رویداد فرهنگی هنری خاص به صورت کشوری در کردستان شد.

حامد علامتی عنوان کرد: مناطق منفصل شهری در اولویت برنامه‌ریزی کانون است و تلاش خواهیم نمود در نایسر یک پایگاه خوب برای کودکان و نوجوانان ایجاد نمائیم.

وی از حمایت مادی و معنوی کانون از نویسندگان بومی که به زبان کردی کتاب‌های فاخر برای کودکان و نوجوانان می‌نویسند خبر داد و گفت: کتاب چهره‌های‌ فاخر فرهنگی و هنری کردستان در قالب نامداران کانون چاپ خواهد شد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: ما به کردستان نگاه ویژه‌ای در تخصیص اعتبارات فرهنگی خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم در جذب نیروی انسانی به مهارت مربیان توجه نماییم.

در حاشیه این نشست، استاندار کردستان ضمن استقبال از برپایی نمایشگاه و فروشگاه اسباب‌بازی ساخت شرکت‌های داخلی در کردستان، با سازندگان داخلی به گفت‌وگو پرداخت و از نمایشگاه و فروشگاه مذکور بازدید کردند.

شناسه خبر 78779