شناسه خبر:78802
1402/11/4 12:15:38

سخنگوی شورای اسلامی شهر تویسرکان از نصب بزرگ‌ترین درخت سازه فلزی در میدان امام (ره) شهرستان تویسرکان خبر داد.

محمد مهرزاد با بیان اینکه اِلمان میدان امام شهرستان تویسرکان شامل دو بخش است، گفت: یک بخش تصویر امام راحل که در چهار طرف میدان نصب شده است و بخش دیگر اِلمان سازه فلزی که به ارتفاع پنج‌ونیم متر و بلندترین درخت سازه فلزی در دنیا است.

وی یادآور شد: این درخت به‌گونه‌ای نماد انقلاب و امام است که رکن و بدنه اصلی انقلاب اسلامی بوده و هرکدام از برگ‌ها نماد یکی از شهدا است؛ این درخت توسط یکی از جوانان خلاق تویسرکانی ساخته شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تویسرکان با اشاره به اینکه درخت مذکور در نخستین فرصت و شرایط مناسب در میدان امام جانمایی خواهد شد، افزود: در نصب این درخت مخالفت‌ها و موافقت‌هایی وجود دارد، اما ما طبق وظیفه نظر اکثریت مردم تویسرکان را اساس کار خود قرار داده‌ایم.

مهرزاد تصریح کرد: این طرح جلوه بصری نامطبوعی ندارد و برخی قصد تخریب این کار بزرگ را با اهداف سیاسی و جناح‌بازی، دارند؛ اما مطمئناً بعد از نصب این اِلمان رضایت عمومی حاصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه همان‌گونه که همه می‌دانیم میدان امام (ره) همدان موزه‌ است و در فرهنگ مذهبی ما جای ندارد و هیچ‌گونه نماد یا نامی و نگاره‌ای از امام (ره) در آن وجود ندارد، ابراز کرد: اما همچنان به نام امام شناخته شده و خواهد شد، در طراحی اِلمان میدان شهرستان تویسرکان سعی شده همه جوانب درنظر گرفته شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تویسرکان در پایان با بیان اینکه در میدان امام تویسرکان این درخت در کنار تصاویر حضرت امام خمینی (ره) نصب خواهد شد. خاطرنشان کرد: همه ما خود را مدیون حضرت امام خمینی (ره) و اندیشه‌های ایشان می‌دانیم و با تمام وجود سعی بر آن داریم که نام ایشان بر بلندای عالم طنین‌انداز شود.

 

 

شناسه خبر 78802