شناسه خبر:78872
1402/11/8 12:39:50
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد:

رفع تداخل بیش از 70 درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی در همدان

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از رفع تداخل بیش از 70 درصدی اراضی کشاورزی و منابع ملی در استان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، فرهنگ زمانی اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح تاکنون 888 پلاک در سطح استان رفع تداخل شده و پلاک‌های باقی‌مانده استان که 347 مورد است، تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی یادآور شد: در هفت شهرستان استان بیش از 99 درصد رفع تداخلات اراضی کشاورزی و منابع ملی انجام شده است؛ به‌طوری که کشاورزان می‌توانند برای دریافت سند تک‌برگی به اداره ثبت شهرستان‌ها مراجعه کنند.

زمانی در ادامه با تأکید بر شناسایی تغییر کاربری‌های غیر مجاز، تصریح کرد: طی امسال بیش از برنامه ابلاغی و افزون‌‌بر یک‌هزار و 900 مورد شناسایی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش اعاده زمین به حالت اولیه 111 مورد در سطح استان اجرا شده است، مطرح کرد: همچنین 540 مورد اجرای تبصره دو ماده 10 از ابتدای سال تاکنون انجام شده است.

زمانی با تأکید بر اینکه نظارت بر مجوزهای تغییر کاربری مجاز 714 مورد بوده است، اضافه کرد: نظارت بر اراضی واگذاری ملی و دولتی 385 مورد از ابتدای سال‌ جاری تاکنون بوده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به کسب رتبه برتر در حوزه حفاظت از اراضی کشاورزی در کشور، خاطرنشان کرد: 6 هزار و 145 نفرساعت دوره‌های آموزشی و ترویجی در این بخش برگزار شده است.

 

 

شناسه خبر 78872